מתוכננת מרינה בחדרה

0

unnamed110-300x194 מתוכננת מרינה בחדרה
המרינה המתוכננת. הדמיה: רביב מהנדסים
חדרה היא עיר החוף היחידה שלא מנצלת את רצועת הים היפה שבתחומה לפיתוח ענף התיירות שיביא עימו גם לפיתוח העיר ולמינופה מבחינה תדמיתית.

והנה סוף סוף התבשרנו שראש העיר, צביקה גנדלמן פועל לנצל את משאב הטבע היקר ולהקים בחדרה מרינה. אם התוכנית תצא לפועל תצטרף חדרה למועדון היאכטונרים, ואולי בעקבות המרינה תוקם גם טיילת עם מקומות בילוי ומסעדות.

"חדרה היא עיר אידיאלית למרינה, מבחינת תנאי שטח, מיקום, נגישות לצירי תחבורה יבשתיים ותוכניות פיתוח של מערב העיר", אומר גנדלמן וגם הציב את הנושא בקדימות גבוהה. לקידום הנושא הוקם צוות עירוני, בראשות מהנדס העירייה, לבצע בדיקות היתכנות הנדרשות להקמת מרינה בחוף, וכן להכין תוכנית ראשונית שתוגש לולחו"ף (ועדה לשמירת הסביבה החופית), ותוצג לרפרנטים במשרד התחבורה לטובת סיוע במימון המיזם.

לדברי מהנדס העיר, אינג' נועם גרייף, גנדלמן זיהה את הפוטנציאל הטמון בצורך במעגנות לאורך רצועת החוף המשתרעת מהרצליה ועד חיפה, והצוות שהוקם פועל לאור חזונו של ראש העיר לפיתוח חדרה. לדבריו מבצעת העירייה, בין היתר, בדיקות של ההשפעה הסביבתית, הסעת חול (זרימת חול על קרקעית הים), צילום ובדיקת קרקעית הים, בדיקת היתכנות כלכלית, אומדן תכנון ראשוני ובדיקות הנדסיות נוספות לטובת אישור הפרויקט אצל הרגולטורים – רשות הנמלים ומשרד התחבורה. גרייף הוסיף, כי בבדיקות שהתבצעו נמצא שהתנאים הפיזיים מתאימים לקידום מערכת עגינה.

עלויות הקמת המרינה נאמדות בכ-86 מיליון דולר, ובעירייה מעריכים שהקמתה תמנף את העיר, ובעיקר את אזור מערב חדרה הנמצא בתהליך מתמשך של פיתוח, כולל הקמת שכונות חדשות דוגמת רובע הים, פתיחת דרכי יציאה נוספות לכביש החוף, ובטווח העתידי גם הקמת טיילת ואזור מסחר, בילוי ועסקים על קו החוף.

במקביל לתכנון הראשוני, פנתה העירייה לשר הפנים בבקשה שיסייע בקידום המרינה בחדרה. הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, יוסף משלב, השיב כי "הנני תומך מאוד בהקמת המרינה בחדרה ורואה בכך צורך תיירותי נדרש".

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.