מתנדבי משמר השכונות בחדרה – חיזוק לתחושת הבטחון

0

 

לא חשוב איפה אתם גרים בחדרה, סביר להניח שבשבועיים האחרונים אתם ישנים טוב יותר בלילה. הסיבה? מתנדבי משמר השכונות, שכבר פועלים בשכונות רבות ברחבי העיר ומעניקים תחושת ביטחון גדולה יותר לתושבים. עיריית חדרה והעומד בראשה, ניר בן חיים, הציבו מאז פרוץ המלחמה את נושא הביטחון בראש סדר היום העירוני, עם הצבת מחסומים בכניסות לעיר, תגבור מערך האבטחה סמוך למוסדות החינוך, הקמת כיתות כוננות וכאמור, הקמת משמרי שכונות בשיתוף התושבים. 

החל מתחילת המלחמה, גייסה עיריית חדרה באמצעות אגף אכיפה וביטחון ומחלקת התנדבות, מתנדבים לטובת תגבור מערך הביטחון העירוני. במקביל הוקמה בעיר גם כיתות כוננות ראשונה בעיר בשיתוף המשטרה ומוקמת בימים אלה כיתה נוספת בשיתוף פיקוד העורף, אבל משמר השכונות הוא מיזם שחי, בועט ונושם הודות לשיתוף פעולה מדהים בין העירייה ולבין תושבי השכונות עצמם.

נכון להיום רשומים כמעט 400 תושבים במשמרי השכונות השונים, ויש כאלה, כאמור, בכל רחבי העיר: בגבעת אולגה, עין הים, נווה חיים, ויצמן, בית אליעזר, ברנדס, שמשון, ניסן, הפארק ומרכז העיר. כולם רציניים, כולם באים עם לב ענק ותחושת שליחות, ועל הכל מפקדת אירנה גרין מאגף אכיפה וביטחון. בשגרה אירנה עובדת כקב״טית במוסדות החינוך, אך מאז פרוץ הלחימה היא התגייסה לטובת הקמת מערך המתנדבים והפכה לזרוע המשמעותית ביותר שמנווטת את כוחות הביטחון העירוניים. 

המתנדבים קיבלו מהעירייה ציוד לטובת המשימה דוגמת רכבים, אפודים וכובעים, צ'קאלקה לרכב, פנסים ומכשירי קשר, על מנת שהסיורים שהם מבצעים יהיו יעילים. המתנדבים מחוברים לכל כוחות הביטחון בשטח – המוקד העירוני 106, שיטור עירוני ופיקוח עירוני ומתנדבים בשכונות אחרות שנמצאים בסיור, ובמקרה הצורך יכולים להזעיק תוך שניות את גורמי החוק. 

 

חלק מהמתנדבים חמושים וחלקם לא, והסיורים מתבצעים לא רק בלילות אלא לכל אורך היום במשמרות: בשעות הבוקר ניתן לראות אותם מסיירים בסמיכות למוסדות חינוך, בשעות הצהריים ואחר הצהריים במוקדי ריכוז גדולים של אוכלוסיה ובגני שעשועים, בערב ובלילה בשכונות ובסופי שבוע הסיורים נערכים גם סביב בתי תפילה.

 

גרין מספרת: "זה עובד נהדר. בזכות משמרי השכונות אנחנו יודעים בדיוק מי נמצא בשטח. המתנדבים עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הפיקוח ועם העירייה והתגובות שאנחנו מקבלים מהתושבים נהדרות. חד משמעית אפשר לראות שמרגע הקמת משמרי השכונות, התושבים מרגישים בטוח יותר. אנחנו כל הזמן מוצפים בבקשות של מתנדבים נוספים שמעוניינים להצטרף ומרחיבים כל יום את מעגל המתנדבים". 

אריאל קליצ'ינסקי מתנדב במשמר השכונה של שכונת שמשון מספר איך זה התחיל: "התארגנו קבוצה של כמה אנשי שרוצים לתרום ולסייר ולעזור לעירייה לתת תחושת ביטחון לתושבים, זה דבר נדרש בימים כאלה. עיריית חדרה נותנת לנו מעטפת של רכב, מכשיר קשר, אפודים, צ'קלאקה ופנסים. הכל בצורה מהירה ונוחה, באמת מסבירים פנים. אנחנו מאוד מרוצים כי קודם כל לתושבים יש כתובת, הם יכולים להתקשר ולפנות אלינו והמשמר ישר מגיע ובודק, יוצר קשר ומעדכן וגם אם יש לנו צורך לשמוע מה קורה מסביב, אנחנו שומעים בעזרת מכשיר הקשר. התחושה היא שיש עוד אנשים שמסתכלים ומתקשרים עם גורמי החוק וכל זה יחד בהחלט נותן תחושה שיש מי ששומר על התושבים".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.