נהיגה בטוחה בדו-גלגלי

0

מבצע משותף למטה העירוני לבטיחות בדרכים ולמשרד התנועה במשטרת חדרה הסביר לרוכבים על דו-גלגלי את הסכנות בכביש ואת כללי הנהיגה הבטוחה

המטה העירוני לבטיחות בדרכים ערך מבצע הסברה בשיתוף עם משרד התנועה במשטרת חדרה בפיקודו של אבי קליימן. במסגרת המבצע שכר המטה העירוני מדריך מקצועי לרכב דו-גלגלי, במטרה שיסביר לציבור הרוכבים את הסכנות בכביש ואת כללי הנהיגה הבטוחה.המבצע לווה בסיסמה "אל תפתיע ואל תופתע" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לצמצום תאונות הדרכים בקרב רוכבי הדו-גלגלי.

במהלך מבצע ההסברה התמקמו שוטרי התחנה באזורים מועדים ועצרו את רוכבי הדו-גלגלי שעברו במקום. בזמן בדיקת רישיונות הנהיגה של הרוכבים, הוסברו להם כללי בטיחות וטיפים שיכולים למנוע את התאונה הבאה ולהציל את חייהם. מנהל המטעה העירוני לבטיחות בדרכים נדב ליפשין: "התגובות הראשונות היו הפתעה, ולעתים כעס על עצם העצירה. אך עד מהרה הבינו הרוכבים שכוונת המבצע היא חיובית, נועדה להגביר את המודעות שלהם למגבלות הכלי ויחסו אל מול כלי הרכב האחרים".

רוב הרוכבים שיתפו פעולה ואף פתחו בשיח מקצועי וכן קיבלו שי צנוע: מחזיק מפתחות ושוקולד. היו רוכבים שהמשיכו בדרכם תוך התעלמות מהשוטר המסמן להם לעצור, אך לא לזמן רב. מצלמות העירייה של המוקד העירוני כוונו מבעוד מועד והרוכבים אותרו תוך דקות ספורות אודות לאמצעים הטכנולוגיים המתקדמים, ומרביתם התייצבו תוך דקות בחזרה מול השוטר.  המבצע נמשך 4 ימים, 4 שעות בכל יום, ולקחו בו חלק 8 שוטרים, נציג הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מדריך מקצועי ומנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים. בימי המבצע נבדקו 163 רוכבי דו-גלגלי אשר קיבלו הסבר, וכן נרשמו דוחות תנועה לרוכבים שברחו מהשוטרים והוחזרו למקום או לתחנה. מהמטה העירוני לבטיחות בדרכים נמסר כי בשבועות הבאים ייערכו לסירוגין מבצעי הסברה ואכיפה.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וכן מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי רכיבה על דו-גלגלי היא המסוכנת בישראל. אחוז המעורבות של דו-גלגליים בתאונות דרכים קטלניות בשנת 2015 עומד על 10.5 אחוז, אף על פי שהם מהווים רק כ-4 אחוז ממצבת כלי הרכב הנעה על הכבישים. יצוין כי אשתקד נפגעו בארץ 1,473 בני אדם מאופניים חשמליים בלבד. הנתון כולל גם 299 נפגעים שלא דווחו למשטרה. קבוצת הגיל הפגיעה ביותר עם אופניים חשמליים מבוגרת מ-25 שנים (כמעט מחצית מהנפגעים);  קבוצת הגיל השנייה בפגיעותה היא גילאי 15-16 והשלישית היא 10-14 שנים.

לדברי ליפשין, המטה העירוני לבטיחות בדרכים בשיתוף עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הכינו תוכנית העבודה לשנת 2016, המבוססת על ניתוח תאונות הדרכים. המטה העירוני לבטיחות בדרכים כבר החל את פעילותו במספר פעולות בבתי הספר. לקראת היציאה לחופש הגדול נערכות פעילויות הדרכה, לימוד והסברה על השימוש בדרך, מותר ואסור, ריענון כללי הזהירות והבטיחות לרבות שימוש באופניים ובאופניים חשמליים ושימוש באביזרי מיגון ובטיחות.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.