נתוני גיוס מרשימים בפרדס חנה כרכור

0

83.4% מקרב הבנים בישוב התגייסו  לשירות צבאי, בקרב תלמידי התיכון החקלאי אחוז גיוס הבנים עומד על 91.6%!

כ-73% מבנות הישוב ילידות שנת 1996 התגייסו לשירות צבאי

בשבוע האחרון הוצגו בפני הנהלת הרשות ומנהלי התיכונים בישוב  נתוני הגיוס העדכניים המצויים בידי צה"ל. הנתונים אותם הציגו נציגי צה"ל  מעלים כי 83.4% מקרב הבנים בישוב ילידי שנתון 1996  מתגייסים לשירות צבאי, ממוצע שהינו גבוה מהממוצע הארצי העומד על   72.7%. בקרב תלמידי התיכון החקלאי הנתון אף גבוה יותר ועומד על 91.6%( המידע שהוצג מתייחס לבוגרי שנת 2014).

אחוז הצעירים היוצאים לקצונה מכלל הרשות בקרב השנתונים שהוצגו גבוה אף הוא מהממוצע הארצי ועומד על  8.3% (שנתון שחרור-2016).

על פי הנתונים שהוצגו כ-73% מבנות הישוב ילידות שנת 1996 התגייסו לשירות צבאי, 8.1% מהן שירתו את המדינה בתפקידי לחימה ואילו 17.2% קיבלו פטור בגין דת. הממוצע הארצי של אחוז הבנות המתגייסות לצה"ל עומד על 57.7%. 92.6% מהבנות בוגרות התיכון החקלאי (בוגרות שנת 2014) אלו התגייסו לצה"ל  9.3% מבנות שנתון זה שירתו כלוחמות.

את הנתונים הציגו: מפקדת לשכת הגיוס – לילך יעקובוב, אילנית לאור – רכזת פעילות ההכנה לצה"ל מטעם משרד הביטחון,

הנציגים של משרד הביטחון וצה"ל הציגו את הנתונים והביעו הערכה רבה למשתקף מהם.

נציגי צה"ל ומשרד הביטחון ציינו ופרטו לגבי סל פעולות ההכנה לגיוס והפעולות הננקטות למען מטרה זו- שבוע פעילות גדנ"ע, סדנא "רגע לפני גיוס" לקראת השירות הצבאי, "אלומה" תכנית ליווי לנערה הדתייה, הרצאות מידע לתלמידי כיתות י"א-י"ב, סדנאות חדרי מורים ועוד.

ראש המועצה, עו"ד, ד"ר אלדד בר כוכבא הצביע בפגישה על כך שנתוני הגיוס במערב הישוב נמוכים וביקש מהצבא להיכנס להסברה והדרכה במערב היישוב על מנת להגדיל את מספר המתגייסים גם לחילות הקרביים.

מנהלת אגף החינוך, אילנה זגול מציינת : " " מערכת חינוך ערכית נמדדת, בין השאר, ביכולתה להביא את הצעירים לידי מימוש ערכים אלו . הנתונים כפי שהוצגו משקפים נוער איכותי  ומהווים הערכה למערכת החינוך ביישוב, לתנועות הנוער, לבתיה"ס , להורים וכמובן לבנים ולבנות שלנו שעליהם גאוותנו. מגוון הפעילויות המתקיימות ביישוב במסגרת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי מהווים מעטפת לחינוך לערכים, לאהבת הארץ, למנהיגות, לאקטביזם חברתי ולשירות משמעותי בצה"ל.  שמחים ומברכים על האחוז המרשים של המתגייסים והמתגייסות לצה"ל וכן על הנתון היפה של המשרתים את המדינה במסגרת השירות הלאומי. יחד עם זאת, מערכת החינוך היישובית מגביהה כל הזמן את הרף ושמה לעצמה יעדים הכוללים שימור הנתונים ואף שיפורם המתמיד בעזרת תכניות הכנה שהולכות ומתרחבות כל העת ".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.