סמטת פלטרין מתחדשת

0

השלב הראשון של עבודות פיתוח ושדרוג סמטת פלטרין, ההופכת לחלק אטרקטיבי ברצף העירוני

תושבי חדרה נוכחו לאחרונה בפיתוח סמטת פלטרין הוותיקה, ובאלמנטים אמנותיים של מטריות בצבעים שונים המעטרים את הסמטה. שדרוג הסמטה מתבצע במסגרת הפיתוח המואץ שמוביל ראש העיר צביקה גנדלמן במסגרת מדיניותו לשיפור פני העיר.

את הפיתוח של סמטת פלטרין קידם חבר הנהלת העיר שי ברכה, המלווה את הפרויקט מהשלב הרעיוני ובכל שלבי הביצוע.

בימים אלה מסיימת עיריית חדרה את השלב הראשון של העבודות לפיתוח ושדרוג הסמטה, אותן ביצעה באמצעות חברת "נחלים" לפיתוח תיירות חדרה, על-פי תכנון של "אב אדריכלות נוף".

לדברי מ"מ יו"ר דירקטוריון ויו"ר ועדת המכרזים ב"נחלים", הרב בן ציון נורדמן, מדובר באחד הפרויקטים החשובים שמובילה החברה.  נורדמן: "לפרויקט שיקום סמטת פלטרין חשיבות רבה. היא הופכת לחלק אטרקטיבי ומזמין במרחב העירוני, ופיתוחה מביא לתוצאה ברוכה שתשליך על כלל מרכז העיר".

סמטת פלטרין ממוקמת במרכז העיר ומחברת בין גן המייסדים (רחוב רוטשילד) ורחוב הרברט סמואל, ובנוסף מתחברת לרחוב רוטשילד דרך רחוב הקצין מיטלמן. בסמטה קיימים סניף קופת חולים, מבני מסחר ומגורים, בתי קפה, קיוסקים, ואלמנטים של ישיבה משולבי צמחייה.

פיתוח הסמטה נועד להבליט את חוזקותיה, כולל פוטנציאל החיבור לגן המייסדים, הרחוב המרוצף בעל נטייה מובהקת להולכי רגל, שימוש בצמחייה ובריהוט רחוב להגדרת המרחב, ומאפיינים נוספים.

בעבר לא ייצרה הסמטה הזמנה פנימה במרחב העירוני וזאת מאחר שהכניסה אליה מרחוב הרברט סמואל הייתה חסומה על-ידי ריבוי חניות ניצבות, וגם בכניסה מרחוב רוטשילד היה מחסום. כמו כן היו אלמנטים שחסמו את המבט לגן המייסדים, כולל ריהוט רחוב מיושן אדר טשטש את ההקשר העירוני, מערכות טכניות ומיזוג גלויות לעין, ועוד.

בפיתוח הסמטה הושם דגש על הפיכתה לחלק מהרצף העירוני, כולל תאורה בשעות החשיכה להגברת תחושת הביטחון ברחוב. התכנון חיזק את הקשר של הסמטה עם גן המייסדים ורחוב הרברט סמואל באמצעות פתיחת המבט לגן המייסדים ושילוב הוושינגטוניות המאפיינות אותו עם עצי הרחוב המאפיינים את הרברט סמואל. בנוסף, כיכר עירונית מוצלת בלב הסמטה, ושילוב ריהוט רחוב הזולג לרחובות הסמוכים ומייצר הזמנה אל הסמטה. כמו כן, פריסת תשתית להפרדה רכה בין קומת המסחר לקומות המגורים העליונות באמצעות רשת כבלים דקה המאפשרת מיצגים, אלמנטים אמנותיים ואמנות רחוב.

בסמטה המשודרגת ייערכו באופן קבוע אירועים וירידי אמנים. המגמה היא שהמקום יהפוך למרכז בילוי, ויסייע לקידום מרכז העיר.

פיתוח הסמטה היווה צעד משמעותי ביצירה אמון במערכת בקרב הסוחרים, אשר נוכחו שבעיריית חדרה לא רק מדברים אלא מבצעים.

בשלבים הבאים של העבודות מתוכננת התקנת סוככים (מרקיזות) ושילוט אחיד לחנויות ובתי העסק, בשיתוף עם ועד הסוחרים בסמטה, במטרה לשפר את חזותה באמצעות נראות אחידה.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.