רב"ט מתן אברג'יל ז"ל קפץ על רימון והציל את חיי חבריו

0

בתוך כל הכאוס וחוסר האונים של מלחמת חרבות ברזל שפרצה לפתע בשמחת תורה וגבתה מאות רבות של נרצחים, בלטה מסירות נפשו של רב"ט מתן אברג'יל הי"ד,
בוגר בית החינוך אמית האופק אור עקיבא, שקפץ על רימון שהושלך לתוך הנמר הצבאי בו שהה ובכך הציל את חיי חבריו, אך שילם על כך בחייו.

במהלך השעות הראשונות של מתקפת הפתע של מחבלי החמאס, השתתפו לוחמי גדוד 13 של גולני. הלוחמים,
היו מהראשונים שנטלו חלק בקרבות העזים על קיבוץ ניר עם. שבעה מהלוחמים, בהם מתן אברג'יל, הותקפו על פי העדויות על ידי עשרות מחבלי חמאס.
בשלב מסוים, החיילים היו מוקפים בתוך כלי הרכב הצבאי, ללא יכולת לצאת ולהימלט.

לפתע, אחד המחבלים זרק רימון לתוך הרכב בו היו השבעה. מתן ראה את הרימון וקפץ עליו.
אחד החברים ניסה למנוע זאת ממנו אבל היה מאוחר מדי. פיצוץ עז החריד את הרכב הצבאי ואז שמעו החברים את אברג'יל לוחש בכוחותיו האחרונים: 'ניסיתי לעשות הכל כדי להגן על עם ישראל'.

כאשר רס"ן (במיל.) דימה בולט, שלימד את אברג'יל בבית החינוך אמית האופק אור עקיבא, שמע על נפילתו ההירואית בקרב, הוא הצטמרר.
כבר שנים רבות שהוא נוהג לספר בכיתה בה הוא מלמד על מעשה הגבורה של חברו רס"ן רועי קליין הי"ד במלחמת לבנון השנייה.
הוא לא האמין שיאבד את אחד מתלמידיו, במקרה דומה באופן זהה כל כך.

"כשעמדתי בכיתה וסיפרתי על הגבורה של רועי קליין הי"ד, קצין צה"ל שקפץ על רימון והציל את חבריו החיילים במלחמת לבנון השנייה,
לא העליתי על דעתי שאחד התלמידים שלי יפעל באותה גבורה ויקפוץ על רימון כדי להציל את חבריו", הוא מספר בהתרגשות.

עינת רובין, מנהלת אמית האופק: "כואבים מאוד בנפילתו של מתן שלנו. גיבור ישראל. מתן שלנו, היה אהוב כל-כך על המורים והתלמידים בבית הספר.
תלמיד שתענוג ללמד! מתן עשה כל יום דרך ארוכה לבית הספר, בבוקר תמיד ירד בחיוך מההסעה, ובשקט המיוחד שלו דאג לעזור איפה שרק צריך.
מתן היה צנוע ועניו, בעל הומור משובח ונדיר, שפשוט היה כייף לשהות במחיצתו. תמיד התנהג בכבוד לזולת, והושיט יד איפה שצריך, למי שזקוק.
משפחת אמית האופק תמשיך להוקיר את זכרו ולחנך לאורו של מתן".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.