שדרת הרצל – שדרה נגישה ופעילה

0

 

החלו העבודות הפיתוח ברחוב הרצל אשר יהפוך לשדרה פעילה להנאת התושבים. את העבודות  מבצעת העירייה באמצעות החברה לפיתוח תיירות "נחלים"

שדרת רחוב הרצל בדרך להיות שדרה נגישה ופעילה. הדמיה באדיבות דוברות עיריית חדרה

מדובר בעבודות לפיתוח שדרת הפיקוס הנמשכת מהקיוסק ההיסטורי ברחוב אחד העם ועד לרחוב ז'בוטינסקי, אשר עד היום לא בוצע בה פיתוח ובנוסף היא אינה נגישה לתושבים עם צרכים מיוחדים.

על-פי התכנון יוכשרו בשדרה שני שבילי הליכה ובמרכז שביל פעילות. השביל הפעיל יכלול מתקני משחקים אלטרנטיביים, כמו מחילת מעבר, נדנדות מסתובבות, מקבילים, בית בובות, מסלול שיווי משקל, מגלשה טופוגרפית, גבעת טיפוס מבולי עץ ועוד. לאורך השביל יותקנו פינות ישיבה, הן ספסלים והן אלמנטים של ישיבה פיסולית. בנוסף יותקנו אשפתונים לשמירת הניקיון וברזייה לבאי המקום, וכן יותקנו פנסי לד קרקעיים שיאירו על המתקנים ויתרמו לחזות השדרה.

השדרה תהיה מתוחמת בערוגות גינון שבהן יינטעו צמחים המתאימים לצמוח ולפרוח בצל הפיקוסים הוותיקים.

השדרה תגודר במטרה שהורים יוכלו לבלות בה עם ילדיהם, מבלי לחשוש שירוצו לכביש, כאשר היציאה אל הרחוב תתאפשר באמצעות מעבר שיתחבר אל מעבר חצייה מתוכנן.

המתחם יהיה נגיש לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, ובשיפוע היורד מהקיוסק ההיסטורי אל השדרה יותקן מעלון.

בנוסף מתוכננות עבודות קרצוף בכביש הרצל משני צדי השדרה, לצורך יישור שורשי הפיקוסים שכיום מרימים את האספלט וגורמים למהמורות רבות בכביש, וסלילה ריבודית חדשה בתום התהליך.

הפרויקט המשולב של השדרה והכביש נאמד בסכום של כ-2 מיליון שקלים, והוא תוכנן בשיתוף הגורמים המקצועיים בעירייה, כולל אגף ההנדסה, מנהל גינון ונוף, מנהל מחלקת כבישים ובעלי תפקידים אחרים, על מנת לענות בצורה מיטבית על צורכי התושבים,

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.