תרגיל המדמה רעידת אדמה עוצמתית התקיים בפרדס חנה כרכור

0

בשנים האחרונות הושקעו משאבים רבים על מנת להגיע לרמת כשירות גבוהה במועצה שכללה בין השאר הכשרות צוותי סע"ר, הכשרות מקצועיות, רכישת ציודים, השקעה במקלטים ועוד.

 

תרגיל רעידת האדמה נערך במועצה המקומית פרדס חנה כרכור,  במהלכו מטה החירום של המועצה עבר הכשרות תיאורטיות ע"י חיילי פיקוד העורף ולאחר מכן תרגלו תרחיש של רעידת אדמה עוצמתית הפוקדת את מדינת ישראל וגורמת לנזקים גדולים במושבה. התרגיל דימה בין השאר קריסת מבנים ופינוי של לכודים ואיתור נעדרים ואת יכולת התפקוד הרציפה של מטה המועצה במענה לתושבים.

 

שימת הדגש של המועצה בתרגיל נועדה לשמור על רמת כשירות צוותי החירום המקצועיים. התרגיל הוא המשך היערכות המועצה המקומית פרדס חנה כרכור לכלל תרחישי הייחוס שלה, לרבות תרחישי מלחמה ורעידות אדמה. תפיסת המועצה ומחלקת הביטחון היא שבזמן חירום המועצה תאלץ להתמודד עם מגוון תרחישים לבדה, זאת מתוך הבנה כי מרכזי הערים הגדולות ישאבו לתוכם את מרב כוחות ההצלה והחירום.  בשנים האחרונות הושקעו משאבים רבים על מנת להגיע לרמת כשירות גבוהה במועצה שכללה בין השאר הכשרות צוותי סע"ר, הכשרות מקצועיות, רכישת ציודים, השקעה במקלטים ועוד.

 

מספר ימים לפני תחילת התרגיל, פרסמה המועצה המקומית בדף הפייסבוק לתושבי המושבה על קיום התרגיל וחידדה כי זה בדיוק הזמן לכל תושב ותושבת לחדד את ההנחיות כיצד יש לנהוג בזמן רעידת אדמה. בין הנחיות המצילות חיים חודד המסר כי "שטח פתוח הוא הכי בטוח", תושבים הונחו כי בעת רעידת אדמה יש לצאת ממבנה לשטח הפתוח, במידה ולא ניתן לצאת ממבנה יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את דלתו פתוחה, אם אין ממ"ד יש לצאת לחדר המדרגות ואם ניתן יש לצאת את היציאה מהבניין, במידה ולא ניתן לפעול בהתאם להנחיות יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד, או לשבת על הרצפה צמודים לקיר.

בתוך כך הומלץ לתושבים להכיר את מערכת ההתרעה של פיקוד העורף לרעידת אדמה :

bit.ly/3HlLWKQ

 

אבינועם ארז, מנכ"ל המועצה וראש מטה חירום: " מחובתנו להמשיך לתרגל ולשאוף לרמת מוכנות גבוה ביותר, זאת נוכח תרחישי הייחוס של המועצה. ההיסטוריה מלמדת אותנו כי בעבר התרחשו רעידות אדמה הרסניות באזורנו וע"פ דעת מומחים יתרחשו רעידות כאלה גם בעתיד. מכיוון שלא ניתן  לחזות מראש את זמן התרחשות רעידת האדמה והיא עלולה להתרחש בכל רגע מוכנותנו יכולה להציל חיים רבים ולמזער פגיעות בנפש וברכוש. אני מודה לצוותי המועצה, פיקוד העורף וליקל"ר ג'ינט טייכמן".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.