אירוע שיתוף הציבור בענייני איכות סביבה

0

איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון כרמל אירח אירוע שיתוף ציבור של המשרד להגנת הסביבה, בנושא היתר פליטות תחנת הכוח אורות רבין.

לאחרונה פרסם המשרד להגנת הסביבה את טיוטת היתר הפליטה לאוויר של תחנת הכוח אורות רבין להערות הציבור. מנכ"ל האיגוד ניר סהר פירט כי היתר הפליטות מגדיר את כמות המזהמים שרשאית חברת החשמל לפלוט לאוויר ומגדיר מתי ובאיזו מידה חורגת החברה מהיתר זה- דבר העלול להוביל לסנקציות ואף להיבטים פליליים כנגד החברה ומנהליה. אנשי המקצוע של איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל- אשר אמון על פיקוח על תחנת הכוח אורות רבין, היו שותפים מלאים בניסוח טיוטת ההיתר.

על פי החוק – כל אדם המעוניין להגיש הערות והסתייגויות לטיוטת ההיתר  רשאי לעשות כן עד ה-23/06.  בכדי ליידע את הציבור יזם המשרד בשיתוף האיגוד את אירוע שיתוף הציבור שהתקיים אתמול במשרדי  האיגוד בחדרה. באירוע נכחו תושבים, נציגי רשויות מקומיות, פעילים סביבתיים ונציגי חברת החשמל. מנהל מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה שלמה כץ וראש תחום אנרגיה, איכות אוויר ושינוי אקלים במשרד רעות רבי הציגו את עיקרי טיוטת ההיתר בפני הציבור. בהמשך השיבו נציגי המשרד והאיגוד על שאלות התושבים.

משאלות התושבים עולה כי קיים חשש רב מהזיהום העולה מתחנת הכוח אורות רבין דבר המתבטא באבק פחם בשכונות בחדרה ובפס חום בשמי האזור. בהקשר זה פירט יו"ר האיגוד יעקב אדרי  כי בשנתיים האחרונות מוביל האיגוד תהליכי עומק  לצמצום מהותי בזיהום הסביבתי בכלל ובזיהום האוויר מתחנת הכוח אורות רבין  בפרט, בהם: פיתוח מכשיר ראשון מסוגו בעולם למדידת אבק הפחם, הגדרת תקן לאבק הפחם, מינוי מפקחת קבועה בתחנת הכוח לפיקוח על טעינת ופריקת הפחם, יוזמה להסבה של יחידות 1-4 בתחנת הכוח אורות רבין לגז, הפחתת השימוש בפחם בתחנת הכוח ב-15 אחוז, פעילויות לשקיפות ושיתוף התושבים ויוזמה לסקר סיכונים בשטח האיגוד להגדרת מקורות הזיהום הדומיננטיים ולהכנת  תוכנית מסודרת לטיפול וצמצום המפגעים.

אדרי," אנו מזמינים  את התושבים, הפעילים הסביבתיים ונציגי הרשויות להגיש את הסתייגויותיהם להיתר הפליטה, מעורבות ושיתוף הציבור הם מהותיים וחשובים להמשך הפעילות שלנו לצמצום מפגעי זיהום האוויר באזור".

צילום: איגוד ערים שרון כרמל

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.