מקום ראשון לליפז חרודי בתחרות פרס המים של שטוקהולם ואונ' תל אביב

0

ליפז חרודי, תלמידת כיתה י"ב מהמוסד החינוכי מבואות עירון שבמועצה האזורית מנשה, זכתה בתחרות "פרס המים של שטוקהולם לנוער" ותייצג את ישראל בסוף אוגוסט בתחרות הבינלאומית בשבדיה!

ליפז חרודי, השגריר השבדי ומנחה העבודה איתמר אבישי מצוות החממה. צילום: החממה האקולוגית עין שמר

תחרות "פרס המים" היא תחרות לבני נוער הכותבים עבודות מחקר בתחומי דעת שונים בנושא "המים ושימורם" תוך התייחסות להיבטים שונים – מדעי, חברתי, היסטורי, אמנותי. התחרות נערכת בארץ בחסות ובארגון הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב, בתמיכת קרן רחל ומנואל קלצ'קי והקרן הקיימת לישראל  ובשיתוף הפיקוח על  מדעי הסביבה במשרד החינוך.

הזוכים בתחרות הארצית נשלחים לייצג את ישראל בתחרות בינלאומית הנערכת מידי שנה בשטוקהולם, בחסות בית המלוכה השבדי.ליפז חרודי, תושבת עין שמר, ביצעה פרויקט בשם "צינור כריש" בחווה החקלאית החממה האקולוגית בעין שמר. במסגרת הפרויקט ליפז מפתחת פתרון לבעיה של סתימת צינורות השקיה, כאשר הפתרון מבוסס על מבנה עור כריש, כפי שהתפתח באבולוציה. את האתגר קיבלה ליפז ממפעל "מצרפלס" בהנחיית דב אביטל. את הפתרון העלתה ליפז יחד עם צוות תלמידים ממבואות עירון לפני שנתיים, במסגרת תכנית "ביו-מימיקרי פתרונות בהשראת הטבע" בחממה.

ליפז המשיכה את הרעיון והפכה אותו לפרויקט מחקר אשר נמשך שנתיים, וכלל ביצוע ניסויים מדעיים. בתהליך החקר הדפיסה ליפז מבנים בצורת עור כריש במדפסות תלת מימד בחממה ובחברת "סטרטסיס".את הפרויקט ביצעה ליפז בהנחיית איתמר אבישי מהחממה, עירית דרומי ואמירה רוכסאר ממבואות עירון.התכנית "ביו-מימיקרי: פתרונות בהשראת הטבע" מתקיימת בשיתוף פעולה של מבואות עירון והחממה האקולוגית בעין שמר, בתמיכת המינהל לחינוך התישבותי, המועצה האזורית מנשה, יק"א בישראל, והמפעלים "גרנות", "אבוקדו גרנות", "אמבר", "מצרפלס", גן שמואל מזון" ו"גלעם" . ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה," אנו מברכים את ליפז ואת צוות החממה על ההישג. לימודי החקר הינם מרכיב חשוב במערכת החינוך במועצה-והתוצאות של התלמידים בתחום זה מעידות על כך".  

בתמונה: ליפז חרודי, השגריר השבדי ומנחה העבודה איתמר אבישי מצוות החממה (צילום: החממה האקולוגית עין שמר).

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.