פרס חינוך מחוזי לבתי ספר בחדרה

0

בית ספר "אילן רמון" ותיכון טכנולוגי נעמת הוכרזו כזוכים בפרס החינוך המחוזי לשנת תשע"ח, בזכות החדשנות והעשייה החינוכית, ערכית ולימודית

ראש העיר צביקה גנדלמן ומנהלת אגף החינוך סיגלית איציקוביץ התבשרו כי שני בתי ספר בחדרה – "אילן רמון" ותיכון טכנולוגי נעמת – נבחרו כזוכים בפרס החינוך המחוזי לשנת תשע"ח.

את הידיעה המשמחת בישר המפקח המחוזי רמי בן גרא, ולאחריו העבירה גם המפקחת הכוללת זיוה רון את ברכתה.

ראש העיר, הממונה גם על תיק החינוך, בירך את מנהלות בתי הספר שהוכרזו כזוכים בפרס, מנהלת "אילן רמון" עפרה אלפסי ומנהלת תיכון טכנולוגי נעמת טלי צ'מני, ואמר שזכייתן מביאה גאווה לעיר.

להודעת הזכייה קדמו סיורים של ועדת הפרס בכל בתי הספר המועמדים במחוז חיפה, כחלק מהליך ההגשה לפרס החינוך, וביניהם גם בבית הספר היסודי ממלכתי "אילן רמון" ובתיכון טכנולוגי נעמת.

בהמלצה על שני בתי הספר נאמר כי ייחודם בה לידי ביטוי בחזון ובאופן מימושו על ידי הצוות ובחוויית ההצלחה בקרב התלמידים והוריהם.

בית הספר "אילן רמון״ נשען על דמותו של האסטרונאוט אילן רמון והערכים שהוא מייצג "מעמיקים שרשים, פורשים כנפיים", וכן קשר חזק לתרבות היהודית, שורשיות, ציונות, אהבת הארץ, מצוינות,  חשיבות החקר המדעי, מימוש הפוטנציאל האישי והכמיהה לשחקים. בבסיס העשייה החינוכית בבית הספר מעמיד הצוות את התפיסה ההומניסטית המכירה באדם במרכז ובשוויון, ומכאן ההכרה בערך השונות כערך רצוי. כל זאת מהווה בסיס לדרכי ההוראה, לתוכניות הלימוד הייחודיות לבית הספר ולסביבת הלמידה החדשנית המאפשרת חווית למידה אחרת.

תיכון נעמת הוא מרכז חינוך טכנולוגי המאמין במתן הזדמנות חדשה לתלמידים ללמוד לקראת בגרות מלאה ולרכוש מקצוע מבוקש שיאפשר להם השתלבות עתידית מוצלחת בחיי החברה.

לצורך כך קיים בבית הספר מגוון רחב של מגמות ייחודיות הפורשות בפני התלמיד הזדמנויות רבות להצלחה. הלמידה נעשית בקבוצות קטנות ובמרחבי למידה שונים. זאת לצד קורסים להכשרה מקצועית בתחומים שונים, חלקם על בסיס פרויקטים חברתיים המאפשרים התנסות בעבודה מעשית בקהילה. צוות בית הספר פועל מתוך שליחות ומשוכנע במתן הזדמנות חדשה לתלמידים, מאמין ביכולותיהם המגוונות ומלווה אותם לכל הדרך עד לסיום מוצלח של התיכון וגיוסם לצה"ל.

חברי הוועדה שיבחו את העשייה החינוכית, ערכית לימודית המבורכת, התפעלו מהיחסים הקרובים בין התלמידים למורים ומהחדשנות החינוכית שהוצגה בביקור, וכינו את בית הספר "בית חינוך".

את ההחלטה של ועדת הפרס הנחו קריטריונים כמו למידה משמעותית, מענה לצרכי התלמידים, אקלים בית ספרי, ערכי מדינת ישראל, שילוב ערכים בתחומי דעת, מעורבות חברתית-קהילתית, שותפות הורים, תרבות ארגונית, יושרה ושמירת החוק, וייחודיות.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.