אגף הרווחה חדרה כארגון לומד

1

 

עובדי אגף הרווחה השתתפו ביום אגפי בו הוצגו זוויות שונות לבעיית השימוש בסמים ואלכוהול וחשיבותן של פעולות מניעה

אגף הרווחה חדרה. צילום: דוברות חדרה.

עובדי אגף הרווחה של עיריית חדרה השתתפו ביום אגפי, שעיקרו פעילות בנושא עבודת מניעת השימוש בסמים ואלכוהול. את היום האגפי ארגנה מנהלת היחידה העירונית למאבק בסמים ואלכוהול מלי מלכין, שדאגה להביא תכנים מקצועיים ומידע בדרך שתיצור חשיבה והסתכלות מזווית נוספת על התופעה שתופסת תאוצה חברתית.

הרצאתו של ד"ר דורון רביד, העוסק בחקר המוח, התמקדה בהשפעות הסמים על המוח וריתקה את המשתתפים. הקרנת הסרט "אבודים לרגע" ולאחריה הרצאתו של יאיר קויפמן, שהביא את  סיפורו האישי, חיבר את כל חלקי היום מתיאוריה למעשה.

מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון פתח את היום האגפי ובירך על היוזמה לקיימו כדרך ללמידה אירגונית. לדבריו, עיריית חדרה נותנת מענה, מקשיבה לצרכים, ופועלת רבות כדי לטפל בשימוש בחומרים ממכרים בדרכי מניעה עירוניים.

לדברי מנהלת אגף הרווחה זיוה הימברג, חשוב לאפשר לעובדים מפגש שהוא גם חברי חוויתי וגם  מקצועי. השילוב של כל התכנים יחד יוצרים אווירת למידה אירגונית שיש לה ערך מוסף בעבודת האגף.

אגף הרווחה בעיריית חדרה בניהולה של זיוה הימברג הינו האגף השני בגודלו בעירייה, ומונה 167 עובדים מהם 93 עובדים סוציאליים, 28 עובדי מינהל ו-46  עובדי סמך מקצועיים. באגף 11  יחידות ומחלקות מקצועיות המנוהלות על ידי מנהלים וראשי צוותים.

באגף מתקיים פורום מנהל המתכנס אחת לשבועיים לצורך גיבוש צוות המנהלים, עדכונים שוטפים ולמידה משותפת. שלוש פעמים בשנה מתקיימים ימים אגפיים שבהם לוקחים חלק כל עובדי האגף, ומטרתם לחשוף את העובדים למגוון תחומי הפעילות והעשייה של כל יחידה \מחלקה באגף. אגף הרווחה דוגל בתפיסת עבודה של מאפייני "הארגון הלומד", מתוך מודעות לכך שאווירת למידה וסביבה לומדת מעשירה את כלל העובדים במתן ידע, העברת מידע, התמחות מקצועית וחשיפה לתכנים קולקטיביים אגפיים.

1 Comment
  1. אפרת כהן says

    בוקר טוב,
    שמי אפרת כהן ואני חברה בקבוצה הנקראת נר-אנון שהינה קבוצת תמיכה של הורים ומשפחות של מכורים לסמים.
    הקבוצה הינה עצמאית שעובדת על עקרון שיתופים של החברים במצבים לא פשוטים .
    התוכנית מתבססת של עקרון 12 הצעדים של NA.
    ברצוני להסביר ולהביא למודעות הרווחה בחדרה על קבוצה שנפתחה בחדרה לפני מספר חודשים.
    נשמח מאוד להעביר מסר והסברה על הקבוצה לעוסיות ועובדי רווחה המטפלים במכורים ובמשפחות של מכורים.
    תודה רבה,
    מצפה לשמוע מכם בהקדם ולארגן הרצאה בנושא
    בברכה,
    אפרת

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.