בית הספר "גבעול" בניסוי בחינת יחס התושבים למיחזור

0

 

בית הספר הדמוקרטי "גבעול" ערך ניסוי שנועד לבחון את האכפתיות של תושבים ממיחזור וניקיון העיר. 

הניסוי בפיאצה, תלמידי גבעול בניסוי הסביבתי. צילום: דוברות חדרה

תלמידי "גבעול", בתמיכה ובסיוע של אגף החינוך, הציבו בפיאצה פח שעליו נכתב "פח למיחזור" והשליכו סביבו בקבוקי פלסטיק. מטרתם הייתה לראות כמה מהעוברים והשבים יתכופפו להרים את הבקבוקים וישליכו אותם לפח המיועד.

את הניסוי ליוו סגנית ראש העיר הממונה על תיק איכות הסביבה חדוה יחזקאלי, מנהל המחלקה הבינתחומית באגף החינוך נדב ליפשין, ומנהלת בית הספר לאה בכר צליק.

הניסוי החל באופטימיות. מיד כשהוצב הפח ופוזרו הבקבוקים, עוד בטרם הספיקו התלמידים להסתתר, הרים תושב את הבקבוקים ושם אותם בפח.  התושב המופתע זכה במחיאות כפיים של התלמידים, בעוד יחזקאלי, ליפשין, ומנהלת בית הספר העניקו לו תעודה ומדליה משוקולד לאות תודה על האכפתיות שגילה ותרומתו לאיכות הסביבה.

אלא שלאחר ההצלחה הראשונית עבר פרק זמן ארוך מאוד שבמהלכו חלפו עשרות רבות של תושבים על פני הבקבוקים המושלכים, מבלי לטרוח להכניסם לפח.

בתום הפעילות סיכמו התלמידים כי יש אנשים טובים שאכפת להם מהסביבה והתכופפו להרים את הבקבוקים, אך יש רבים יותר שלא נוהגים כך, ולכן העבודה עדיין רבה.

בית הספר הדמוקרטי "גבעול" מקדם את נושא הטבע ואת איכות הסביבה ושואף להיות בית ספר "ירוק". פעילויות בית הספר בתחום הן רבות, החל מחצר בית הספר ששודרג לאחרונה וכולל פיתוח סביבתי לרווחת התלמידים, דרך פעילותם של תלמידי בית הספר להגברת המודעות למיחזור ושמירה על הסביבה. בין היתר משתתפים התלמידים בניקיון חופים, ניקיון חורשות, ופעילויות סביבתיות רבות בשכונת גבעת אולגה.

במסגרת פעילותם הסביבתי העלו התלמידים את הרעיון לניסוי שיצולם על-ידי תלמידי מגמת הצילום של בית הספר ויעלה ל-youtube, לאתר האינטרנט של בית הספר ולדף הפייסבוק.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.