הקמת מרכז מורשת ליהדות אתיופיה מתקדמת

0

כפי שהבטיח ראש העיר לבני הקהילה האתיופית מקדמת העירייה את הקמתו של מרכז מורשת ליהדות אתיופיה, ופרסמה באמצעות חכ"ל מכרז לביצוע העבודות

מרכז מורשת יהדות אתיופיה. הדמיה

כפי שהבטיח ראש העיר צביקה גנדלמן לקהילה האתיופית בחדרה, עומדת העירייה להתחיל בהקמת מרכז המורשת ליהדות אתיופיה. המבנה יוקם באזור התעשייה הצפוני בחדרה, על שטח של כ-2 דונם  סמוך למבנה איגוד ערים לאיכות הסביבה.

עבודות ההקמה של מרכז המורשת יתבצעו באמצעות החברה הכלכלית לחדרה, אשר כבר פרסמה מכרז המזמין הצעות מחיר מקבלנים לביצוע העבודות להקמת המבנה, ואף קיימה סיור קבלנים באתר המיועד.

המבנה מיועד לשמש מרכז מורשת ופעילות לקהילה האתיופית בחדרה., והוא יכלול מבואה בעלת תיפקוד מוזיאוני; חדר רב תכליתי שישמש ללימוד מורשת, סדנאות ואירועים; חדר נוסף אשר ישמש כמשרד, וכמו כן שירותים ומטבח חימום. מלבד המבנה, שישתרע על שטח של 465 מ"ר, תיבנה גם חצר מרוצפת רחבת ידיים ומקורה אשר תשמש להתכנסויות ואירועים, ולפעילויות אחרות של העדה.

כזכור, לפני מספר שנים הקצתה הנהלת העיר הקודמת קרקע לעמותת פעילים למען יהודי אתיופיה להקמת מרכז מורשת. המשמעות הייתה שהקמת המרכז הוטלה על כתפי עמותת הפעילים, שהייתה אמורה לגייס את הכספים ולהקים את המבנה בתוך פרק זמן מוקצב אשר אם לא תעמוד בו תבוטל ההקצאה והקרקע תושב לרשות העירייה.

אף על פי שמאז ההקצאה עברו מספר שנים לא הצליחה העמותה לגייס את הסכום הדרוש, והחלום להקים מרכז מורשת איים להתפוגג ככל שחלף הזמן.

ראש העיר צביקה גנדלמן נחלץ לעזרת הקהילה האתיופית בחדרה והודיע שהעירייה תקים את מרכז המורשת על חשבונה ולא על חשבון בני הקהילה.

כפי שהבטיח העלה ראש העיר את הנושא אל שולחן המועצה וזכה לאישורה. בנוסף אישרה מועצת העיר תב"ר בסך 250 אלף שקלים לתכנון המרכז, ובתום התכנון צפוי שלב נוסף שיכלול את הרחבת התב"ר בהתאם לאומדן הכולל של ביצוע הפרויקט.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.