מו"פ איזורי יצא לדרך והושק בכנס אחיטוב

0

טקס השקת מו"פ מרכז החדש עליו הכריזו 5 רשויות מקומיות בהם מועצות אזוריות ומקומיות,  נערך בכנס אחיטוב לחקלאות שהתקיים במושב אחיטוב ביוזמת מועצת עמק חפר, תנועת המושבים ומושב אחיטוב.

הרמת כוסית להשקת המו"פ בכנס אחיטוב, צילום: יח"צ

לכנס הוזמנו ראש מועצה אזורית  מנשה אילן שדה, ראש מועצת עמק חפר, ראש מועצת ג'ת, ראש מועצת לב השרון וחוף כרמל וזאת על מנת להכריז יחד על הקמת מרכז יחידת מחקר ופיתוח של היצור החקלאי באחיטוב.

בטקס ההשקה נכחו אילן שדה ראש מועצה אזורית מנשה, רני אידן ראש מועצת עמק חפר, אלדד שלם מ"מ ראש מועצת עמק חפר, צביקה גרבר מנכ"ל אפיקי עמק חפר, ענבל נבו מנהלת פרויקט הקמת המו"פ ומנשקה יו"ר הוועדה החקלאית במועצת חוף כרמל.

עמיר ריטוב וכרמל סלע נעדרו עקב כנס חירום שזימן מפכ"ל המשטרה בעקבות אירועי השריפות.

מדברי אילן שדה ראש מועצה אזורית מנשה: "כחקלאי לשעבר שיתפתי פעולה עם משרד החקלאות , הייתי נוטע ועושה ניסויי על ריסוסים, עבדנו יחד על שיטות גידול גם בענפי החי ובמשך שנים בחנו ועשינו מחקרים. צר לי שמשרד החקלאות למרות שהוא שותף לא מוביל את המו"פ. היום מה שחשוב הוא המחקר , כי לוקח זמן קצר מאוד להעביר סחורה ממקום למקום ובסין ובהודו יש יתרון עצום של כוח עבודה זול. צריך לזכור שהטפטוף התחיל פה וכעת נמצא בכל העולם. אם רוצים לשמור על החקלאות ואם רוצים לשמור על הצעירים, על דור ההמשך אז צריך למשוך אותם באמצעות המחקר. חשוב גם לזכור שיש לחצים גדולים מצד השכנים שלנו להקים בטון ולא חקלאות . אנחנו נפגש בשנים הבאות ונלמד אילו עבודות מחקר ואיזו חקלאות נדרשת באזור שלנו".

אלדד שלם סגן ראש המועצה האזורית עמק חפר מוסיף: " הקמת מו"פ מרכז והפקת כנס אחיטוב מבטאים את ראייתה של המועצה את החקלאות כעניין רציני שיש לפתח ולקדם, היא חלק מהותי ומשמעותי מנוף קיומנו. היא עניין רציני בתמונת העתיד שלנו בהיותה בסיס חשוב ומרכזי לפיתוח האזור תוך שמירה על הערכים, הפרנסה, אספקת המזון והשמירה על הטבע. בימים אלה אנו פונים על בסיס כוחותינו העצמאיים ורתימת המדינה לדרכים של עשייה ויצירה, זאת באמצעות הקמה של תאגיד למחקר ופיתוח חקלאי אזורי במרכז. תאגיד זה, לו חוברים בשלב הזה 5 רשויות מקומיות, 3 אגודות מים, מפעלים אזוריים כדוגמת גרנות וחברות פרטיות בשיתוף פעולה עם משרד החקלאות, יוביל לצמיחה של גידולים ושיטות גידול שיבטיחו את החקלאות כאן, גם בשנים הבאות".

מו"פ מרכז הנו מו"פ אזורי פריפריאלי שיפעל בשיתוף פעולה מלא עם חקלאי האזור, מפעלים יצרניים, שה"מ,  מוסדות מחקר חקלאיים אשר בראשם המכון הוולקני , מנהל המחקר החקלאי.

מעבר לכך שותפים למהלך גם אגודת המים של מנשה, עמק חפר וחוף הכרמל והמפעלים האזוריים כדוגמת גרנות גם יצטרפו למהלך. בנוסף בימים אלו מתנהל גם משא ומתן עם חברות עסקיות שרוצות לקחת בו חלק.

כנס "אחיטוב לחקלאות" שהתקיים במושב אחיטוב בעמק חפר סחף אליו ראשי ארגונים חקלאיים, בכירים בענף החקלאות, חקלאים, נציגי וחברי המועצה האזורית עמק חפר, משווקי תוצרת חקלאית, יצואנים, אנשי תקשורת ועוד. דיוני הכנס הוקדשו לאתגרים הגדולים העומדים כיום בפני ענף החקלאות עם פתיחת שנת 2017 כדוגמת: עובדים זרים – ככה אי אפשר להמשיך ? ,תנאי סחר- רשתות השיווקVs   החקלאים, למה יקר לחיות במדינה שלנו ?, -יבוא תוצרת חקלאית- מתי עוברים את הגבול ?, חקלאות ישראלית – פיתוח וחדשנות  ועוד.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.