מושבת הספר-ספרייה מחודשת בפרדס חנה כרכור

0

 

הספרייה הוותיקה במתנ"ס הייתה סגורה במשך מספר שנים. בהמשך למדיניות לפיתוח התרבות במושבה החליטו ראש המועצה ומליאת המועצה על תכנון מחודש לספרייה ולהפכה למוקד פעילות תרבותי נוסף בישוב. בשנים האחרונות החל יישום התכנית ובוצעו עבודות שיפוץ וחידוש בהשקעה ניכרת בת כ-800,000 ₪.  הספרייה המחודשת כוללת השאלת ספרי עיון וסיפורת מבוגרים וילדים . הספרייה הממוקמת בקומה הראשונה של המתנ"ס שופצה, עוצבה וחודשה כך שתתאים לצרכים העכשוויים.

בספרייה המחודשת, פינות ישיבה נוחות, עמדות מחשב עם אינטרנט, ספרייה מגוונת ואולם ייעודי לאירועי תרבות. הספרייה מציעה רחבה חיצונית עם גינון להפעלות הספרייה השונות.  מלבד השאלות ספרים הספרייה המחודשת תציע פעילויות פנאי- שעת סיפור, הצגות, הרצאות ועוד.

ראש המועצה, חיים געש ביקש למסור כי "פתיחתה  של הספרייה במתנ"ס היא מרגשת בשל העובדה שמדובר בספרייה וותיקה אשר זוכה לעדנה מחודשת. בעת גיבוש התכניות  ניתן דגש לשימור המבנה המקורי לצד חידושו ועיצובו שיהווה סביבה נעימה לשהייה לחובבי הספר בישוב. הוספנו מקומות ישיבה, עמדות אינטרנט ואולם לאירועי תרבות מקומיים דוגמת הרצאות או הפעלות. גם מיקום הספרייה בתוך המתנ"ס נועד לשמש הן את תושבי הסביבה וכמובן ילדים או הורים המגיעים לפעילויות במתנ"ס ויכולים באותה ההזדמנות להחליף ספר או להשתתף בהרצאה או שעת סיפור. "אנחנו מזמינים את כולם להגיע ולהתרשם, הנאה גדולה ונחת בפתיחת הספרייה השלישית בישוב, ואנו מקווים כי גם אתם תיהנו ממנה ומהפעילויות בה."

רן גלר , גזבר ומזכיר המועצה, ביקש  להודות בטקס הפתיחה של הספרייה למשרד התרבות ולמנהל מחלקת ספריות במשרד התרבות מר בועז דהאן וכן למפקחת על הספרייה הגברת גלית עמיאל. גלר הודה להם על כיבוד הפתיחה בנוכחותם ועל התרומה בהשתתפות והסיוע בציוד ובשיפוץ הספרייה המחודשת. גלר ציין לחיוב את   התמיכה והמילים החמות על פתיחת הספרייה השלישית . עוד ביקש להודות  לצוות המקצועי של הספריות שלקח על עצמו במסירות ובמקצועיות את  ההכנה המורכבת לפתיחה- קטלוג, עיצוב, ציוד וכמובן למנהלת, אנה וייסמן שריכזה את הפרויקט . וייסמן יחד עם הצוות וכל מי שעמל וטרח  לפתיחתה המוצלחת של הספרייה." הדגיש גלר בדבריו.

אנה וייסמן מנהלת הספריות בישוב הוסיפה כי פתיחתה של ספרייה שלישית במספר בישוב בסדר גודל כמו פרדס חנה כרכור ראויה לציון. פתיחת הספרייה היא מענה ישיר לביקוש הגבוה לפעילויות הספריות במושבה. אני וצוות הספרניות בישוב נהנים מתושבים רבים- הורים וילדים, גמלאים, בני נוער צעירים, סטודנטים ועוד רבים טובים שמגיעים ומבקשים ליהנות מהשירותים התרבותיים המגוונים הניתנים במסגרת הספריות. עבורנו הספריות הן כבית שני ואנו מקוות כי גם הספרייה המחודשת והמושקעת במתנ"ס תהפוך למוקד תרבותי עבור התושבים, ולמקור יצירה והנאה עבורנו. "

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.