מיזם "ויקי נשים" להגברת הנוכחות הנשית בוויקיפדיה

0

 

מיזם "ויקי נשים" שהוקם על מנת להגביר את הנוכחות של נשים בוויקיפדיה מציין שנתיים להקמתו.

המיזם נועד להרחיב את מעגל הנשים שכותבות ועורכות בוויקפדיה וכן את מספר הערכים על נשים שתרמו בתחומי התרבות, המדע, בהיסטוריה וכו'. ציפי ערן עורכת פעילה בוויקיפדיה הקימה את מיזם ויקי נשים ומפעילה קבוצת פייסבוק בה פעילות מעל 500 נשים.

במסגרת המיזם עשרות נשים הצטרפו למעגל הכותבות בוויקיפדיה, חלקן דמויות מוכרות ופעילות בתחומי הכתיבה והמגדר. מתנדבות בוויקיפדיה ארגנו סדנאות עריכה, נתנו ליווי צמוד וייעוץ לכתיבת ערכים.

לדברי מנכ"לית וויקימדיה ישראל, מיכל לסטר, המיזם פועל לתקן את העיוות שרק 20% מהעורכים בוויקפדיה הן נשים, שיעור שלא מתקרב לחלקן באוכלוסיה. במהלך השנתיים נכתבו 350 ערכים חדשים על ידי נשים, שרובם עסקו בנשים ואנו מתכוונות להרחיב את המיזם בשנה הקרובה. בנוסף לכתיבת ערכים חדשים המיזם פועל לתיקון הטיה מגדרית בערכים קיימים והרחבתם במקרה הצורך וכן נערכים קורסים אקדמיים, פעילות עם תלמידים מחוננים ותחרויות לכתיבת ערכים כחלק מהמשימה להרחיב את הידע החופשי על נשים ופועלן.

כחלק מהמיזם הקימה ציפי ערן יוזמה נוספת "נשים באדום" שמרכז במקום אחד את כל הערכים והנושאים שנוגעים לנשים ואין להם עדין ערכים בוויקיפדיה העברית. יוזמה זו היא חלק מפעילות בינלאומית של נשים שמבקשות לתקן את הפער המגדרי בוויקיפדיה. במיזם מוצגים נושאים לערכים בתחומים שונים: מדעים, אמנות, ספרות, רפואה, דת, משפט, אופנה, ספורט, צבא, קולנוע ועוד.

המתנדבות תציינה שנתיים למיזם "ויקי נשים" במפגש של עורכות ועורכי המהדורה העברית ומי שמתכוונות להצטרף לצוות העורכות ואשר יעסוק בסיכום והצגת התוכניות לעתיד. המפגש יערך ביום שני, 19 בדצמבר, בשעה 19:00 בבית הצעירים רח' מזא"ה 9 בתל אביב.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.