נוהל חדש להצבת מכולות בחדרה

0

העירייה מקדמת נוהל חדש להצבת מכולות במרחב הציבורי כחלק משיפור חזות העיר מקודם נוהל שיסדיר את נושא הצבתן של מכולות לפסולת בניין. קבלן שלא יעמוד בדרישות הנוהל, צפוי לקנסות ולכתבי אישום

הסדרת הצבת מכולות בנוהל מסודר. צילום: דוברות חדרה

העירייה מבצעת צעד נוסף במכלול הפעולות לשמירת הסדר, הניקיון, ושיפור חזות העיר חדרה, ומקדמת נוהל שיסדיר את נושא הצבת מכולות במרחבים ציבוריים. לאחר שהנוהל החדש הוצג בפני חברי הנהלת העיר, הסמיך ראש העיר צביקה גנדלמן את מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון להוביל את יישומו. מדובר במכולות אשר קבלנים מחויבים להציב בשטחי בנייה, לשם הם משליכים פסולת בניין וכדומה.

יצוין כי אין מדובר במכולות המוצבות בשטחים פרטיים. במקרה כזה מפורטים נוהלי השימוש במכולה כבר בתנאי היתר הבנייה. הנוהל החדש מתייחס למכולות המוצבות בשטחים ציבוריים, ומחייב הגשת בקשה להצבתן במרחב הציבורי.

בהיעדר נוהל מגובש, נראות באתרי הבנייה מכולות גדושות פסולת ומהוות מפגע חזותי. בנוסף, כשמכולה מלאה ונושבת רוח, מתפזרים אבק ופסולת וגורמים גם לנזק סביבתי. כמו כן, יש מכולות המוצבות כך שהן מפריעות לתנועה או למעבר הולכי רגל, רומסות צמחייה או גורמות נזק למדרכות. על-פי הנוהל החדש, יחויבו הקבלנים לכיסוי יומיומי ולפינוין של המכולות כדי למנוע מצב שיתמלאו ויהוו מטרד.

את האישור להצבת המכולה ולמיקומה יקבלו הקבלנים מהיחידה לאיכות הסביבה הפועלת כחלק מאגף ביטחון ואכיפה של עיריית חדרה. פקחי איכות הסביבה, בניהולו של איציק בוזגלו, יצאו לשטח וינחו את הקבלן היכן להציב את המכולה כך שלא תפריע ולא תפגע בסביבה. קבלן שלא פינה או כיסה את המכולה, יקבל דוח מהיחידה לאיכות הסביבה. כמו כן, אדם שהציב מכולה שלא באישור העירייה יקבל התראה להסדרת האישור בטרם נקיטת הליכים נגדו. מי שלא יפעל בהתאם לנוהל, צפוי לדוחות ואף לכתבי אישום.

לקראת יישומו של הנוהל החדש תערוך העירייה יום הסברה לספקי המכולות (המשכירים מכולות לקבלנים) כולל תדריך מפורט, שבעקבותיו יוכלו לצייד במידע כל מי שבא לשכור מהם מכולה.

עוד יידרשו ספקי המכולות, לסמן את המכולות בצבעים זוהרים ומחזירי אור כדי למנוע  אפשרות לתאונות ליליות כתוצאה מהתנגשות בהן, ובנוסף שם הספק, מספר טלפון ומספר זיהוי של המכולה.

לדברי מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, מדובר בצעד נוסף במטרה שחדרה תהיה יפה יותר, נקייה יותר, ועם איכות חיים גבוהה יותר. כדי להגיע למטרה זו, מבצעת העירייה מכלול צעדים ולאחרונה גם פינות ירוקות ברחבי העיר, ומשטחי גזם. משטחי הגזם נועדו למנוע את התופעה שבימי הוצאת גזם מתמלאים הרחובות לכל אורכם בערימות גזם ופסולת. משטחי הגזם יוצבו במקום מרכזי ברחוב או השכונה שלט המכריז על ימי ושעות הוצאת הגזם, ובו ירכזו כל דיירי הרחוב את הגזם המיועד לפינוי.

משטחי הגזם מוצבים בהדרגה ברחבי העיר, ועד כה הוצבו בשכונת אפרים, שכונת ויצמן, ושכונות נוספות.

זיגדון: "משטחי הגזם הם עוד צעד שנועד לתרום לניקיון העיר ושיפור החזות, וגם נוהל המכולות יהיה צעד נוסף בכיוון. הצעד הבא יהיה ספר פרטים עירוני, מעין קטלוג עירוני לכל הפרטים המהווים ריהוט חוצות. בעתיד ניתן יהיה להציב ריהוט חוצות רק מתוך ספר הפרטים, וזאת במטרה שיהיה קו עיצובי אחיד שאף יתרום לשיפור חזות העיר".

הצעדים שמבצעת העירייה, המצטרפים לצעדים שכבר ביצעה במסגרת המכלול השלם, מקרבים אותה ליעד שהינו עיר נקייה, יפה ומטופחת להנאת ולרווחת תושביה.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.