נוער על החוף

0

לאור ההצלחה בקיץ שעבר, תפעיל היחידה לאיתור נוער של אגף הרווחה בעיריית חדרה גם בקיץ זה את מתחם "זולה על החוף" המיועד לבני נוער בגילאי 12 עד 18

"זולה על החוף" מתחם פעיל ושוקק חיים ותכנים לנוער בקיץ. צילום: דוברות עיריית חדרה

לאור ההצלחה בקיץ שעבר, תפעיל היחידה לאיתור נוער של אגף הרווחה בעיריית חדרה גם השנה את מתחם "זולה על החוף" בחוף הים בשכונת גבעת אולגה. המיזם יתקיים זו השנה השנייה בניהולה של מנהלת אגף הרווחה זיוה היימברג ובתמיכה ורוח גבית של ראש העיר צביקה גנדלמן ומנכ"ל העירייה יעקב זיגדון.

מדובר בפרויקט ייחודי המיועד לבני נוער בעיר, בגילאי 12 עד 18, שיתקיים בחודשים יולי אוגוסט, בימי שלישי בין השעות 18:00 עד 1:00 לפנות בוקר (בסך הכל 8 מפגשים מה-5 ביולי עד ה-23 באוגוסט).

את הפרויקט מובילה עירית חדרה באמצעות מחלקת הנוער באגף הרווחה בניהולה של ורדה ביטון, ובשיתוף הרשות העירונית למאבק בסמים ואלכוהול, ועד העובדים בעירייה, על"ה, מתנ"ס גבעת אולגה, מית"ר "נירים", פרויקט "עיר ללא אלימות", ומכללת "אורנים".

מנהל יחידת איתור נוער, שלומי פורקוש, מסביר כי מטרת "זולה על החוף" היא יצירת אלטרנטיבה חיובית לבני הנוער ובכך להביא לצמצום מצבי סיכון שונים האורבים מדי קיץ, למשל שוטטות, ונדליזם, אלימות, צריכת סמים ואלכוהול ועוד.

מיקום הפרויקט בחוף הים נבחר מאחר שמדובר בחוף אטרקטיבי במיוחד עבור בני הנוער ומהווה מוקד משיכה של נערים ונערות מחדרה ומערים שכנות נוספות. מיקום זה יאפשר למפעילי הפרויקט לאתר ולהעניק תמיכה רגשית, סיוע והתערבות ראשונית עבור בני הנוער אשר נקלעו למצבי סיכון או מצוקה.

צוות יחידת האיתור יסייר ברחבי חוף הים ובשכונות השונות בעיר, יאתר בני נוער ויפנה אותם לזולה לטובת פעילויות חווייתיות וחיוביות.  

במתחם "זולה על החוף" ימתינו לבני הנוער מחצלות ופופים לישיבה, תאורה, שתייה קלה וכיבוד קל. במהלך הערב יתקיימו משחקי חוף כמו כדורגל, פריסבי, מטקות, כדורעף ואחרים, ומשחקי קופסה כמו שש בש, טאקי ועוד, וכן דוכני הסברה ושיחות בנושאים רלוונטיים לגילאים אלה.

מלבד כל זאת תתקיים בכל אחד מ-8 הערבים גם פעילות ייחודית. ב-5 ביולי, ערב פתיחת הזולה, תתקיים הרצאה על "דור האלכוהול" בנושא מניעת השימוש באלכוהול, וכן מסיבת מולטימדיה.

ב-12 ביולי תתקיים סדנת אוכל, וכן הרצאה בנושא פורנוגרפיה; ב-19 ביולי תתקיים סדנת ג'גלינג והסברה בנושא מניעת שימוש בסמים ואלכוהול; ב-26 ביולי תתקיים סדנת אוכל, וכן הרצאה בנושא מין ומיניות; ב-2 באוגוסט יתקיים ערב בנושא הכנה לצבא, וכן אירוע "על האש" בהובלת ועד עובדי עיריית חדרה בשיתוף "ניצוץ" תחת הכותרת "ועד עובדי עיריית חדרה מאמץ את נוער חדרה"; ב-9 באוגוסט תתקיים הרצאה בנושא "מיתוג ובניית אישיות בעולם דינאמי; ב-16 באוגוסט תתקיים הרצאה בנושא מניעת שימוש באלכוהול וסמים; ב-23 באוגוסט, תתקיים סדנת אוכל והרצאה מסכמת בערב סיום "זולה על החוף".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.