עיריית חריש פועלת לקידום בחירת חלופה שבה תוקם תחנת רכבת בכניסה לעיר, בסמוך לכביש הגישה הדרומי העתידי (611)

0

עיריית חריש פועלת לקידום בחירת חלופה שבה תוקם תחנת רכבת בכניסה לעיר, בסמוך לכביש הגישה הדרומי העתידי (611). במסגרת חלופה זו, הרכבת תעבור בתוך מנהרה תת קרקעית מתחת לשטח הבנוי של חריש מדרום לצפון.

פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ ודרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. מהמסילה המזרחית תצא בעתיד מסילה המחברת למסילת העמק מתחת לרמות מנשה ותחלוף בקרבת חריש (מסילת מנשה). עיריית חריש פעלה רבות למעבר מסילת מנשה כך שהרכבת תעבור דרך חריש, והמאמצים נשאו פרי: המועצה הארצית לתכנון ובנייה הסכימה לבחון חלופה כזו. כעת נבחנות שתי חלופות מרכזיות הרלוונטיות לחריש: הראשונה היא מסילה שתוקם על התוואי של כביש 574 מצפון לדרום (הכביש המוביל לצומת מג"ב כיום). במסגרת חלופה זו, תחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש תהיה בסמוך למחלף מג"ב העתידי. החלופה השנייה שגובשה בהתאם לדרישת העירייה תשרת טוב יותר את תושבי חריש, ובמסגרתה תוקם תחנה בכניסה לעיר ממש. 

לצורך המהלך האסטרטגי שכרה העירייה את שירותיה של חברת התכנון ויאפלן, שבחנה לעומק את שתי החלופות באמצעות צוות מומחים. בין היתר בחנה ויאפלן את ההשפעות האפשריות של הקמת מנהרה תת קרקעית מתחת לחריש, ומצאה שבכל הקשור להפרעות רעש, רעידות וזיהום אוויר פוטנציאל ההפרעה נמוך. הרעש מופחת על ידי קירות המנהרה, הרעידות נספגות בקירות המנהרה וניתן להתקין אמצעי הפחתה בארובות האוורור של המנהרה שימנעו זיהום אוויר. 

לאור מסקנות אלה ולנוכח העובדה שתחנת רכבת בכניסה לעיר תשרת את תושבי חריש טוב יותר מתחנה בקרבת מחלף מג"ב החליטה מליאת המועצה לתמוך בחלופה זו. חשוב להדגיש שחלופת המנהרה יקרה יותר במאות מיליוני שקלים, ושסיכוייה להיבחר כנראה נמוכים יותר בשלב זה מהחלופה הראשונה. עם זאת, הודיע ראש העיר יצחק קשת שהעירייה תמליץ על חלופה זו בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ותפעיל את כל כובד משקלה כדי שהיא זו שתיבחר. "חלופת המנהרה היא החלופה הטובה ביותר לחריש, ותוכל לתת לתושבי חריש את השירות הטוב ביותר. הצלחנו להביא לכך שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה תסכים לשקול חלופה כזו, ועכשיו נעשה כל מה שניתן כדי שחלופה זו תיבחר".

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.