עיר עם אנרגיה

0

"חדרה חברה בארגון ערי אנרגיה, וככזו היא שותפה לידע של הארגון ושותפה פעילה למען עתיד האנרגיה של אירופה", נאמר בתעודת "ערי אנרגיה 2015" שקיבל ראש העיר צביקה גנדלמן, עליה חתום נשיא ארגון "ערי אנרגיה" האירופי, ראש עיריית היידלברג (בגרמניה) אקהרט וורצנר. חדרה היא העיר הראשונה בארץ שהתקבלה לארגון המוביל בתחומו באירופה.

unnamed6-300x187 עיר עם אנרגיה

התעודה מהווה חותמת רשמית לקבלתה של חדרה לארגון האנרגיה האירופי (Energy Cities EU), המציין 25 שנה להקמתו והפועל במשותף עם ארגונים בינלאומיים נוספים בעלי מטרות דומות.

מטרתו של ארגון האנרגיה האירופי לייצג את האינטרסים של הערים החברות בו בתחומים של אנרגיה מתחדשת בת קיימא ויעילות אנרגטית להפחתת הסיכון האקלימי, ובכך להשפיע על מדיניות האיחוד האירופי.

ארגון האנרגיה האירופי הוקם בשנת 1990 כארגון ללא מטרות רווח, וכאגודה אירופית אשר אליה רשאיות להצטרף רשויות מקומיות הנחשבות כערי אנרגיה. מאז הקמתו הצטרפו לארגון מעל ל-1,000 רשויות מקומיות מכ-30 מדינות ברחבי העולם, והחל משנת 2015 כאמור גם חדרה.

גנדלמן: "אמנם בחדרה קיימים מרכזי אנרגיה לאומיים, אך ההכרה בנו כעיר האנרגיה של ישראל נובעת בעיקר מהעשייה שלנו בתחומי אנרגיה. העירייה משקיעה מאמצים רבים באנרגיה ירוקה, אנרגיה סביבתית, אנרגיה של קיימות ושל דאגה לאיכות החיים והסביבה של תושבי העיר וסביבתה. העובדה שבעיר אחת מתקיים עיסוק נרחב בתחומי האנרגיה השונים, ועדיין היא עיר ירוקה הפועלת במקביל ליישומה של תפיסת עולם אקולוגית, מאפשרת לנו להפוך את האנרגיה לסימן ההיכר העירוני ולעשות בה שימוש לקידום התעשייה, המסחר, החינוך, התרבות והשירות לתושב. אני שמח שהאיגוד האירופי הכיר בעשייה שלנו לקידום הנושא וקיבל את חדרה לשורותיו".

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.