פיתוח תשתיות בבינמינה גבעת עדה בתנופה

0

בחלק מהמקומות מדובר בתשתיות ישנות שדורשות חידוש ובמקרים אחרים לא קימות תשתיות ראויות כלל" הסביר ראש המועצה, איתי ויסברג והוסיף כי בימים אלו שוקדים על תוכנית כוללת רב שנתית לפיתוח כל התשתיות במושבות.

בימים אלו מסיימת המועצה פרויקט של פיתוח תשתיות הכוללות הסדרת מים ביוב, סלילה והקמת מדרכות ברחוב השעורה בבנימינה בעלות של כשני מיליון שקלים במקביל מתבצעות עבודות תשתיות ובינוי כולל הקמת כיכר חדשה ברחובות הציפורן והשייש. עלות הפרויקט מוערכת ב 4.2 מיליון שקלים וצפויה להסתיים בחודשים הקרובים.

במקביל בימים אלו נבחר קבלן לביצוע עבודות תשתית ברחוב האלה בגבעת עדה. הקבלן נמצא כרגע בשלבי אישורים אל מול הרשויות. היקף הפרויקט הוא כ 2.7 מיליון שקלים והוא צפוי להימשך כשמונה חודשים מרגע תחילת העבודות.

נדגיש כי לרחוב זה בוצע תכנון מחודש במטרה לשמר את עץ האלון הוותיק שנמצא ברחוב שהינו חלק בלתי נפרד מהאופי של השכונה.

לאחר שנים ארוכות המועצה החלה לפני מספר חודשים בביצוע תשתיות מים וביוב ברחוב הגפן שיכלול גם שיקום דרכים. פרויקט זה יאפשר לתושבי הרחוב להתחבר למערכת הביוב ובכך למגר את בורות הספיגה הקיימים כיום ברחוב. הפרויקט צפוי להסתיים בעוד כשלושה חודשים.

בשבוע שעבר החלה המועצה בביצוע עבודות ברחוב התלתן בבנימינה בין היתר הוחלפה תשתית המים והביוב ובהמשך יסללו ויוסדרו שבילים ברחוב בעלות הנאמדת בכ150 אלפי שקלים וצפוייה להסתיים בעוד כחודשיים.

זה פרויקט שמתקשר ישירות עם פרויקט השלמת התשתיות ברחוב השעורה המרחיב את מערכת השבילים המשרתת את הולכי הרגל.

מהנדסת המועצה, אדר' שרון פישמן : "אנו פועלים לשדרג את מערכת התשתיות הישובית ולמגר את בורות הספיגה הקיימים במושבות על ידי הקמת תשתיות ביוב במקומות החסרים ובכך לאפשר לתושבים להתחבר למערכת ביוב. במקביל אנו שוקדים על מערכת שבילים יישובית שיאפשרו עדיפות להולכי רגל. מדובר בעבודה רחבה מאוד שהחלה אך צפויה להימשך בשנים הקרובות.

ראש המועצה איתי ויסברג: "לצערי, מצב תשתיות הבסיס ברחובות רבים במושבות אינו מספק או עומד בסטנדרטים מודרניים. זו ירושה מאתגרת שאת פתרונה הצבנו כאחד מיעדי המועצה . בשנים האחרונות משנה המועצה את מדיניות פיתוח התשתיות – מפתרון נקודתי של בעיות תשתית לתכנון כולל רב שנתי. המטרה שכל תושב ידע ברמה סבירה של וודאות מתי התשתית הנוגעת לו תטופל. פערים של שנים אמורים להסגר בתוך חמש השנים הקרובות".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.