קיצורי דרך להכנת פשטידות מהירות

0

פשטידה היא כנראה אחד המאכלים המתגמלים ביותר שיש. פשוט מערבבים כמה מצרכים, משגרים אל התנור וכעבור זמן קצר נהנים ממאפה תפוח, אוורירי, בריא ואהוב על כל בני המשפחה, מגדול ועד קטן. היא נהדרת אם אתם שומרים על המשקל ורוצים ליהנות מתזונה מאוזנת יותר, היא נפלאה כארוחת ערב משפחתית וברגע שהיא תעלה על שולחן האירוח שלכם וגם האורחים שלכם יהנו ממנה – כנראה שתודו למוצרי היסוד שסידרו לכם את התענוג הקולינרי הפשוט אך מתגמל הזה. כיצד הופכים את התענוג לענוג עוד יותר? מה עושים כשצריכים "לתקתק" פשטידה אך מחוגי השעון נגדכם? בדיוק לשם כך הכנו עבורכם מדריך ממוקד (ולא ארוך, כי בקיצורי דרך עסקינן אחרי הכל…) שיעזור לכם להכין פשטידות אהובות בהרבה פחות זמן. ספוילר: חלק מהטיפים שלפניכם יחסכו לכם אמנם שניות בודדות, אך במתכונים מהירים גם כך – זה עולם ומלואו!

חובבי הקישים, התפקדו! 

על אף שזה מהנה מאוד להכין קלתית בצק פריכה וחמאתית לקיש הבא שלכם, תוכלו לחסוך את השלב הזה באמצעות צעד פשוט אחד. במקום לערבב קמח, חמאה, ביצים, סוכר ומלח, להמתין לאיחוד הבצק, לקרר או להקפיא ורק אז להתחיל במלאכת הרידוד, האפיה העיוורת והאפייה הנוספת, תוכלו להמיר את שלל הצעדים הללו ברכישת בצק מוכן לתחתית הקיש. עדיין תצטרכו להפשיר אותו לפני האפיה, אך זה עתיד לקצר לכם את זמן הכנת הפשטידה לאין שיעור. 

הכנת הגבינות

 אם עתותיכם בידכם, הרי שאין מלאכה יותר מדידטיבית לבצע במטבח מאשר לגרד גבינות, תוך שאתם מאזינים לשיר האהוב עליכם ומפנטזים על הפשטידה ההולכת ומתרקמת. בפועל התכנסנו כאן כדי לקצר את הזמנים בדרך אל הפשטידה ולכן נמליץ לכם לוותר על מלאכת הגירוד ופשוט לרכוש גבינה מגורדת בשקית. היום ניתן למצוא במדפי הסופר שלל גבינות מצוינות מגורדות, החל ממוצרלה וכלה בגאודה או תערובת של מספר גבינות, ואם הגבינה המבוקשת לא נמצאת במקרר תוכלו לבקש מהמוכרים במעדניה לגרד עבורכם את הכמות המבוקשת מהגבינה הרצויה.

אם אתם משתמשים בגבינות להכנת מאכלים שונים לעתים קרובות (פיצה ביתית, הקרמת פסטה וכדומה), תוכלו לרכוש שקית גדולה וחסכונית שתקצר לכם את הדרך גם למנות נוספות – תודו לנו אחר כך!

קיצוץ עשבי תיבול

לא מעט פשטידות דורשות תוספת של עשבי תיבול אליהן וזו אכן תוספת מוצדקת ביותר! בין אם מדובר ברוזמרין חמים או כוסברה ופטרוזיליה רעננות, עשבי התיבול מוסיפים טאצ' מעניין לפשטידה והופכות את טעמיה לעמוקים יותר. 

נכון, לקצוץ עשבי תיבול לוקח רק דקה או שתיים, אך כשאתם עובדים בלחץ של זמן במטבח אין יותר כיף מאשר לקצר גם את הזמנים הקטנטנים הללו ולפנות את המשאבים להכנת מנות נוספות. כדי להפוך את חייכם לפשוטים יותר, תוכלו לקצוץ את עשבי התיבול מהר יותר באמצעות שימוש בגלגלת הפיצה הביתית. שטח הפנים הרחב עליו היא נעה בתוספת העובדה שמדובר בסכין חד למדי יגרום לכל התהליך להתקצר משמעותית ולהיות יותר יעיל. רוצים לחסוך זמן עוד יותר? השתמשו בעשבי תיבול קפואים. מוטב להפשיר אותם מעט לפני השימוש כדי שיתאחדו כראוי עם יתר התערובת. 

הכנת הירקות

לא משנה אם אתם רוצים להכין פשטידת ברוקולי, פטריות או פשטידת תירס, לכולן יש דבר אחד משותף: הן מכילות ירקות. בעוד שיש ירקות שיתרככו למולכם כעבור מספר דקות, יש ירקות הדורשים יחס מסור יותר – וגם זמן. הוסיפו לכך גם את הזמן הדרוש לקיצוץ וחיתוך הירקות השונים ותקבלו פשטידה שלוקח לה לא מעט זמן להיות מוכנה. מה עושים? פשוט מקצרים! דרך אחת לקיצור הדרך היא לערוך בישול מקדים לירקות, אפילו יום לפני ההכנה. תוכלו לאחסן את הירקות המבושלים במקרר ולהמשיך מאותה הנקודה למחרת, כשהפעם ייקח לפשטידה זמן קצר יותר להיאפות. דרך קצרה עוד יותר היא לרכוש ירקות חתוכים מראש. במקפיאי הסופר יחכו לכם שלל ירקות מוקפאים כשהם כבר חתוכים ומבושלים וכל שיהיה עליכם לעשות הוא להוסיפם לפשטידה בצורתם המקורית או לבשל במשך מספר דקות עד לריכוך. זו גם דרך נהדרת ליהנות מירקות שונים גם כשהם לא בעונתם. 

התבשיל של אתמול – הפשטידה של היום

הכנתם אתמול אורז ואתם חוששים שהוא ילך לאיבוד במקרר? רקחתם תבשיל ירקות נהדר אבל יושבי הבית לא מתלהבים ממנו יומיים לאחר מכן? פשוט מאוד – מחזרו! האורז יכול לשמש אתכם בפשטידה במקום קמח (במקרה זה מומלץ להוסיף אבקת אפייה שתאוורר את הפשטידה) והירקות פשוט ישתבצו בה בטבעיות.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.