חמישה צעדים לחסכון בחג הפסח

0
wineglass-553467_640 חמישה צעדים לחסכון בחג הפסח
טיפים להתמודדות חכמה עם האתגר הכלכלי למשפחה בפסח.

חג הפסח, והחופשה הארוכה סביבו, טומנים בחובם הוצאות מרובות.  לא פלא, אם כך, שמשפחות רבות מגיעות למצב של נטילת הלוואה לצורך כיסוי ההוצאות.  לא כך נראית יציאה מעבדות לחירות, כי אם ההיפך המוחלט.  הנה כמה צעדים פשוטים אשר יצמצמו את ההוצאות הצפויות:

  1. חלקו משימות בין משתתפי הסדר.  הוצאה ממוצעת לליל הסדר עבור 15 אנשים עומדת על כ-750 ש"ח לבדה.  אין כל סיבה שכלל ההוצאות יצאו מכיסם של המארחים.  חלקו ביניכם את ההוצאות בצורה הגיונית: משפחה אחת יכולה להביא את היינות, משפחה אחת תביא מנה בשרית והשלישית תדאג לקינוחים.  כך, יתקבל שולחן סדר מושקע במיוחד וללא הוצאה מוגזמת.
  2. הקפידו להכין כמויות אוכל סבירות.  כולנו אוהבים לראות שפע מאכלים על שולחן החג, אך שונאים לראות מזון שנזרק לפח לאחר שעמד שבוע שלם במקרר.  ברחבי הרשת ישנו מגוון רחב של טבלאות ומדריכים אשר נועדו להנחות את הבשלנים במינון כמויות וצפי הצריכה. כך השולחן יישאר עמוס כל טוב, אך הפח לא יעלה על גדותיו לאחר מכן.
  3. העמידו תקציב לרכישת מתנות.  טקס הענקת המתנות הופך מעיק ויקר משנה לשנה.  תקציב מוגדר למתנות יכול להקל במעט על האתגר.  לדוגמה, רכישת מתנות לילדים בלבד בסכום של 30 ש"ח לילד. או, רכישת מתנה למארחים בלבד בסכום של 80 ש"ח לכל היותר.  בצורה זו, הציפיות של כל הצדדים זהות ולא נוצרת תחרות סמויה אשר מכבידה על הכיס.
  4. נצלו את החג לפעילות משפחתית משותפת ולא יקרה.  החליפו רכישת מתנות יקרות ומנקרות עיניים ביום שלם (ואף יותר) של הכנת פרויקט ייחודי. שימוש חוזר בפריטים קיימים הוא חסכוני מצד אחד, ומרתק מן הצד השני.  החזירו לפעולה מכונת תפירה ישנה שהיתה שמורה במחסן ומגלמת בתוכה סיפור מעניין, צרו אלבום תמונות של מספר דורות ותיהנו מרמת הדימיון הבין דורי, ועוד.
  5. נצלו את נקיונות הפסח להכנסה אלטרנטיבית.  בכל שנה עולים מן האוב פריטים שלא נעשה בהם כל שימוש.  מכירה של מרכולתכם באמצעות הרשתות החברתיות או בשווקי יד שניה בקרבת מקום מגוריכם, יכולה להניב הכנסה מצוינת אשר תכסה את הוצאות החג.

חג הפסח מסמל את יציאתנו מעבדות לחירות.  המנעו משעבוד למנהגים, ונצלו אותו לקרבה משפחתית, חום וכיף.  כך תגלו שנעים יותר וחסכוני יותר לחגוג. חג שמח!

הכתובת היא נעמה ויסבורט, מנכ"לית 'נעמה המרכז לכלכלה אישית', יועצת כלכלית מומחית לכלכלת המשפחה וגירושין.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.