בר מצווה מכל הלב

0

בטקס מרגש שלא הותיר אף עין יבשה חגגו ח"י ילדים בר מצווה, שאורגן במאמץ משותף של העירייה ותורמים. האירוע התקיים אשתקד כאירוע חד פעמי, אך בהוראת ראש העיר מתקיים מדי שנה והופך למסורת בחדרה

באירוע מרגש בבית הכנסת "כתר תורה" בשכונת ניסן, התקיים אירוע בר מצווה שארגנה עיריית חדרה זו השנה השנייה לילדים ממשפחות רווחה וילדים בעלי צרכים מיוחדים.

ח"י ילדים ובני משפחותיהם לא הסתירו את התרגשותם מהמעמד. הרב ברוך בוקרה שהנחה את הטקס סיפר כי מדובר באירוע שהתקיים בשנה שעברה כאירוע חד פעמי, וכי ראש העיר צביקה גנדלמן הורה לקיימו מדי שנה ולהפכו למסורת בחדרה.

ראש העיר גנדלמן סיפר וקולו נחנק מדמעות, כי "לפני שנה חגגנו פה את האירוע, ותוך כדי חגיגה לקח אותי הצידה אחד האבות ואמר לי, 'בזכותך זכיתי לעשות לבן שלי, מה שלא עשו לי'. מילותיו נחרתו בי עמוק, וגם עכשיו אני דומע כשאני נזכר בהן. באירועים כאלה אנו מוכיחים כי בשילוב ידיים אנחנו יכולים לעשות דברים חשובים לא פחות מלבנות עוד בניין או עוד גן משחקים. מבחינתנו האירוע הופך למסורת. בשנה הבאה נחגוג פעם נוספת וככה נחגוג שנה אחר שנה כדי לאפשר לכל אחד ואחד מהילדים של חדרה לעבור את הטקס".

את האירוע הוביל אגף פניות הציבור, בניהולה של יהודית אסולין, אשר באמצעות אגף הרווחה של העירייה איתרה משפחות הרשומות ברווחה ומתקשות כלכלית לקיים אירוע בר מצווה ובנוסף אותרו ילדים בעלי צרכים מיוחדים שהגיעו לגיל מצוות.

האירוע החל בתפילה חגיגית בבית כנסת "כתר תורה" בהובלת הרב בוקרה, עובד האגף לפניות הציבור, שאף הכין את הנערים לבר המצווה, כולל קריאה בתורה ומושגי יסוד ביהדות. בהמשך פרצו החוגגים בריקודים לצלילי נגינתו ושירתו של הפייטן והחזן יוני נחום, אף הוא בהתנדבות.

כל חתני בר המצווה זכו לשי תרומת ראש העיר, לבגדים חגיגיים תרומת אגף הרווחה, כיבוד תרומת אג"ד, אך עיקר התרומה הייתה של האחים יורם ואלון עמרם לזכר אביהם אברהם עמרם ז"ל שנפטר בתאונה טרגית לפני מספר חודשים. האחים עמרם תרמו לכל ילד טלית, תפילין וסידור תפילה, ובנוסף הפתיעו את ח"י החתנים והעניקו לכל אחד מהם אופניים חדשים כמתנת בר המצווה.

בהתייחסו לתרומת האחים עמרם, אמר ראש העיר לחוגגים, "הם עשו למענכם מה שהם עושים בצנעה בהרבה מקומות ואירועים. אין לי ספק שאביהם ז"ל, שנפטר לפני ארבעה חודשים, מסתכל עליהם מלמעלה ואומר לעצמו שהצליח בחייו. אם אלה הבנים, אם זו הרוח שהנחיל להם, אין ספק שהוא מביט מלמעלה ומחייך. אנו מודים להם על המחווה ועל העשייה, ומאחל שכולנו נזכה להמשיך ולעשות כך שנה אחרי שנה, ילד אחרי ילד".

באולם לא נותרה עין יבשה, והאחים עמרם הוזמנו לצד ראש העיר כדי להעניק טלית ותפילין לחתני בר המצווה.

האולם היה גדוש בחתנים ובמשפחותיהם, וכן נכחו סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי, חברי הנהלת העיר הרב בנצי נורדמן ועו"ד אלי בוסקילה, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, מנהלי אגפים, מנהלי מחלקות ועובדות סוציאליות בעיריית חדרה, שהגיעו כדי לשמח את החוגגים.

באולם הסמוך לאולם התפילה התכבדו חתני בר המצווה ובני משפחותיהם בסעודת מצווה סביב שולחנות ערוכים. כמו כן מתוכננת נסיעה לירושלים ועלייה לכותל לחתני השמחה ולהוריהם, וזאת כדי להשלים עבורם את חוויית בר המצווה.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.