הצלחה לקמפיין לצמצום השימוש בקמינים בפרדס חנה כרכור

1

הצלחה לקמפיין ההסברה רחב ההיקף לצמצום מפגע הקמינים שנערך מתחילת החורף. שיתוף הפעולה של התושבים לצד פעילות ההסברה של המועצה הביא לירידה בהקיף התופעה ויצירת שיח ארצי בנושא.

 

כזכור, המועצה המקומית פרדס חנה כרכור בשיתוף מטה התושבים יצאו עם תחילת החורף בקמפיין שילוט חוצות ברחבי המושבה וברשת להעלאת המודעות למפגע וזיהום אוויר שמייצר קמין העצים ושמשפיע ישירות על השכנים סביבנו ועל איכות האוויר שאנחנו נושמים! זאת במטרה להעלות את המודעות ולמגר את השימוש בקמיני עץ. גם השנה, נרשמה התגייסות פעילים ונתלו שילוטים על גבי ביתם, הקורא לשכניהם, משתמשי הקמינים להספיק את השימוש בהם! הקמפיין נמשך גם בימים אלו וצפוי להסתיים במהלך השבועות הקרובים.

כזוכר, מועצה מקומית פרדס חנה כרכור הינה בין הרשויות החלוצות בתחום שפועלים לקידום חוק עזר לשמירה על אוויר נקי על מול הרגולטור (מדינת ישראל). טיוטת חוק העזר הועברה זה מכבר למשרדי הממשלה אך עדיין לא אושרה. עד שתאושר, המועצה מקדמת את הנושא באמצעות הסברה ושיתוף פעולה עם התושבים הפעילים בנושא.

קמפיין הרשות בא לחדד את נושא האחריות האישית של כל משתמש/ת קמינים תוך שימת דגש על התחשבות בשכנים ובמי "שחולקים" את אבק הקמינים ומביאים לזיהום האוויר הסביבתי במהלך חודשי החורף. בעמדות ההסברה של התושבים יחולקו פלאיירים עם מידע שימושי באדיבות פרופסור עדי וולפסון וכרמל הורביץ. בפלאייר מידע אודות חשיפה לעשן הקמינים הגורמת להתקפי אסטמה, ברונכיטיס, מחלות ריאה, דלקות נשימה, אירועי לב ועוד. עוד מצוין בפרסום כי 30% מהזהיום החלקיקי בישראל בתקופת החורף נגרמת כתוצאה משימוש בקמינים ושריפת העץ.

1 Comment
  1. דני says

    זה לא כזה מזהם כמו שמציגים את זה, אם משתמשים בעצים לא מעובדים.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.