באילו מצבים מומלץ לפנות לחברת ייעוץ משכנתאות?

0

עידו עוז מסביר לרוכשי הדירות: באילו מצבים מומלץ לפנות לחברת ייעוץ משכנתאות?

עידו עוז, הבעלים של חברת חכם משכנתאות, מספק גם שירותי ייעוץ משכנתא. בעת לקיחת משכנתא, חשוב שתדעו מהם המסלולים והאפשרויות העומדות בפניכם, ומהם ההבדלים בין הבנקים השונים והתנאים שהם מציעים לכם. יועץ משכנתא יכול לעזור לכם לבחור את מסלול המשכנתא המשתלם והטוב ביותר בשבילכם. מהם היתרונות של ייעוץ משכנתא? כיצד ייעוץ משכנתא עובד, ומהו התפקיד של יועץ המשכנתא? כל התשובות לשאלות האלה ומידע נוסף נמצאים במאמר שלפניכם.

מה היתרונות של יועץ משכנתאות?

ליועץ משכנתא יש כמה תכונות חשובות שיעזרו לכם בלקיחת משכנתא:

  • הוא מכיר את עולם המשכנתאות לעומק
  • הוא מכיר את ההבדלים המדויקים בין מסלולי משכנתא שונים
  • הוא מבין איך לבצע תכנון פיננסי נכון
  • הוא בונה בשבילכם תמהיל מדויק לפי הצרכים שלכם 
  • הוא יכול להשיג לכם את העסקה המשתלמת ביותר מול הבנק

מה התפקיד של יועץ משכנתא?

לפי עידו עוז, תפקידיו של יועץ המשכנתא מתחלקים לכמה שלבים:

  1. תפקידו להבין אם העסקה שאתם נכנסים אליה מתאימה לכםעידו עוז מציין כי התפקיד הראשון של יועץ משכנתאות הוא לבדוק אם העסקה שהבנק הציע טובה לכם מבחינת מימון. הוא בוחן את כדאיות העסקה הכלכלית בשבילכם באמצעות בדיקת נושאי מימון שונים, ומסביר לכם את היתרונות והסיכונים שבעסקה זו. 
  2. הוא בונה תמהיל משכנתא מדויק ומותאם אליכם אישית – היועץ מנתח את המצב הפיננסי שלכם, הנוכחי והעתידי, כדי שיוכל לעזור לכם לבנות תמהיל משכנתא מותאם לצרכים וליכולות שלכם. האפשרויות לבניית תמהיל משכנתא מגוונות בשל ריבוי מסלולי משכנתא ומספר גדול של אפשרויות לתמהילים. בשלב הזה, יועץ המשכנתא בודק את גובה ההחזר החודשי שאליו אתם יכולים להתחייב, ובונה עבורכם את שילוב המסלולים הנכון לכם. 
  3. היועץ מנהל משא ומתן עם הבנקים לטובת קבלת ריביות נמוכות – לאחר בניית תמהיל המשכנתא, היועץ מגיש בקשת משכנתא לכמה בנקים, ומנהל איתם משא ומתן כדי שתוכלו לקבל את התנאים האופטימליים ביותר וריביות טובות. חשוב לציין כי היועץ אינו יכול להשיג ריביות שאינן קיימות בשוק, אך הוא יכול להציע לכם חלופות מכמה בנקים שונים, כך שתוכלו לבחור יחד את האופציה המשתלמת ביותר. 
  4. ליווי בתהליך לקיחת המשכנתא – לקיחת משכנתא היא הליך שנמשך חודש-חודשיים, ובזמן הזה היועץ עוזר לכם לנהל את כל התהליך. הוא יכול לעזור ולזרז תהליך שתקוע בבנק, לעזור בבחירת ביטוח משכנתא מתאים ועוד. 
  5. ליווי אחרי קבלת המשכנתא – היועץ נשאר איתכם בקשר גם לאחר סיום התהליך, משום שחשוב לבדוק את המשכנתא אחת לשנה, לוודא שהיא עדיין עונה על הצרכים שלכם ושהריביות תואמות למצב הנוכחי בשוק ועוד. 

מתי מומלץ לקחת יועץ משכנתאות?

עידו עוז מסביר מתי מומלץ לפנות לייעוץ משכנתאות:

  • במקרה שבו גובה המשכנתא קטן יחסית, אך אין לכם רצון, יכולת או זמן ללמוד את הנושא לעומק ולנהל משא ומתן מול הבנקים. 
  • במקרה שבו גובה המשכנתא גדול יחסית (למעלה מחצי מיליון ש"ח), ואינכם מתמצאים בנושא המשכנתאות.
  • מקרה של משכנתא המוגדרת מורכבת בשל אחוז מימון גבוה, סירוב מהבנק לקבל משכנתא, תושבי חוץ ועוד.

לסיכום

עידו עוז ממליץ להיעזר בשירותים של ייעוץ משכנתאות, אשר יסייע לכם לבחור את מסלול המשכנתא המשתלמת ביותר והמתאים לצרכים, להכנסות ולהוצאות שלכם. יועץ משכנתא יכול לעזור לכם להבין אם העסקה שקיבלתם מהבנק משתלמת, לבנות בשבילכם תמהיל משכנתא לפי הצרכים והנתונים שלכם, לנהל בשבילכם משא ומתן עם הבנק להורדת הריביות, וכן ללוות אתכם בעת לקיחת המשכנתא וגם אחריה. אם אתם מעוניינים לרכוש דירה אך אין לכם ידע בנושא עולם המשכנתאות, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות שיוכל לחסוך לכם הרבה זמן וכסף.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.