ועדיין יש מקום לנייר

1

גם בימים בהם האינטרנט תופס את מקומו של הדפוס והטלפונים החכמים שולטים בחיינו ללא עוררין, נותרו עבור רבים הכמיהה והגעגוע לתחושה הנעימה והאותנטית של הנייר.

אירית וטלי עם חלבלוב חופשה, צילום איתי ברנע

הטרנד שהולך וצובר תאוצה באירופה מגיע גם ארצה. הרצון והצורך לחזרה לפשטות וראשוניות בהחלט מורגשת- תכירו את מחברות ההשראה "חלבלוב" ו"חלבלובון"  שנוצרו במיוחד עבור חובבי מקורות ההשראה הייחודיים שמתגעגעים למגע הנייר ולמגזינים עם טעם של פעם שליוו אותנו לאורך השנים.

יוזמת הפקת המגזינים היחודיים יצאה לדרך הודות לצמד היזמיות הקשורות לעולם הנייר: טלי הרדאבל, עיתונאית, ואירית חוסחאלק, מעצבת גרפית. השתיים יצרו סדרת מגזינים חווייתית שניתן להכניס לכיס ולקחת לכל מקום. מגזין "חלבלוב" מיועד לקהל הקוראים הבוגר וכולל כתבות, סיפורים, רעיונות, יומן מסע וגם גלויות קרטון מעוצבות נתלשות.  כל מגזין מציע חוויה אינטראקטיבית של כתיבה, צביעה והשראה. לפני ארבע שנים נפגשנו דרך חברה משותפת מתוך רצון לייצר משהו ביחד, הקשור לתחום הדפוס. החיבור היה מיידי ולאחר זמן הבשלה ומספר רעיונות, הגענו למפגש מחודש באוגוסט שעבר, שהוליד את החלבלוב הראשון.

חלבלוב חופשה, יצירהף עשייה ועניין רב. צילום: יח"צ

היזמיות טלי ואירית מספרות על הדרך ליצירת אחד מכתבי העת הפופלריים בארץ שצובר אוהדים גם ברחבי העולם:

רוב היזמים היו הולכים על אפליקציות לדור הסמארטפונים, למה בעצם נייר?

הנייר הוא לגמרי המהות של כתבי העת- הקונספט בכללותו הוא "זמן נייר", במקום זמן מסך, זמן המאפשר תחושה של מגע חיבור בין ניר, עיפורון ומחשבה. זמן המאפשר התרפקות ותחושה נוסטלגית שדי חסרה היום. אנחנו אוהבות דפוס, מוצרי נייר, גרפיקה וטקסט. משם נולד הרעיון לייצר דבר חדש המחבר בין כולם. רצינו לייצר מוצר שלא ניתן להגיע אליו דרך האינטרנט או הטלפון, כזה שמעניק זמן נייר, במקום זמן מסך. מוצר שאין לו מועד והוא נכון תמיד. כך נוצר חלבלוב, הגרסה למבוגרים. מתוך בקשות רבות וחוזרות של הקוראים, לייצר חלבלוב לילדים, החלנו לאחר מספר חודשים לייצר את חלבלובון, גרסת הילדים. הגרסה באנגלית עלתה אף היא מתוך בקשות שהגיעו אלינו, ומתוך החיבור שלנו לאנשים שאינם דוברים וקוראים עברית. חלבלוב באנגלית מאפשר את אותם הדברים, אבל עם חיבור לישראל.

מה מאפיין את סוד ההצלחה של המגזין ומה הפידבק שאתן מקבלות מהקוראים?

התגובות מאוד נלהבות, אנחנו מקבלות תגובות דרך מיילים, בעמוד הפייסבוק וגם הרבה טלפונים נרגשים שמספרים כמה ההשראה והעשייה- מבוגרים כולידים כאחד- נוגעת בהם ומחזירה אותם למקום נוסטלגיה וראשוני שכמעט ולא ניתן למצוא כיום.

 איך בעצם רעיון יזמי הופך למציאות?

פשוט החלטנו. האמנו מאוד בקונספט ורצינו להנגיש אותו לציבור. עשינו את כל הבירורים המקדימים, בחנו אותם בצורה מושכלת ויצאנו לדרך.

טיפ או עיצה טובה ליזמים?

כל חלום הוא בר הגשמה. לא לפחד, להעז, לממש ולעשות. עם הרבה אמונה בדרך של הפרוייקט וקריאיטיביות.

אל מגזין "חלבלוב" מצטרף אח צעיר ורענן בשם "חלבלובון"- כתב עת המיועד לילדים שעוצב והותאם לצרכיהם המדוייקים. הוא נוח במיוחד וניתן לקחת אותו לכל מקום. ה"חלבלובון" מציע את אותה חוויה ראשונית שכה חסרה בעולמם של הילדים כיום- "חלבלובון" מציע מגוון רחב של סיפורים, שירים, גלויות משחקים בנייר ומקום אמיתי פורה ליצירה, לכיף חיים ולהנאה המשלבת זמן איכות בין ההורים לילדים.

חלבלובונים לילדים. צילום: יח"צ

כעת, רגע לפני עונת הנסיעות, "חלבלוב חופשה" ו"חלבלובון בטיול" מציעים זמן איכות לאלה מאיתנו שעתידים לצאת לחו"ל, לחופש בארץ או לחופשה קטנה מעבר לפינה- עם כוס קפה במרפסת, במסעדה שכונתית או על חוף הים. שניהם בעלי אוריינטציה חזקה לחופש ומהווים מעין יומן מסע יצירתי במיוחד. שני אלה מתאימים בהחלט גם לאלו הנשארים בבית. מחיר המגזינים נא בין 20 ל-39 ש"ח וניתן לרכוש אותם במגוון רחב של חנויות ברחבי הארץ- בינהן רשתות סטימצקי וצומת ספרים או אונליין באתר המגזין: www.halavluv.com.

1 Comment
  1. איתן says

    קראתי אודותיכן בגלריה של הארץ ואהבתי. רציתי ליצור קשר ואכן מאתגר לעשות זאת מבלי להיעזר ברשת, נופלים בחללים.
    אהבתי כי אני מזדהה. חי ללא טלפון נייד, מתנייד באופניים לא מחושמלים, אין לי כבלים או חיבור אינטרנט בבית והפתעה… אינני משתייך לזרם דתי כלשהו.
    אני פועל בקהילה המקומית, יוצר בחומרים זמינים וחינמיים (מיחזור), יזם פרויקט 'חושבים מחוץ לבקבוק' ומדריך אותו בבתי ספר וקייטנות בעירי.
    בדרך כלל אני מכיר אנשים חדשים כאשר אני פוגש אותם בדרכי אך כאן אתן רחוקות ועדיין לא מצאתי רמז למספר טלפון או אימייל (אני מתקשר מטלפון קווי או שולח מייל דרך מחשב ציבורי).

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.