מועצת פרדס חנה כרכור מגבירה אכיפה על השלכת פסולת בניין ועבירות בניה

0

הפיקוח העירוני ופקחי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מבצעים סיורים יזומים מתוגברים וכן יוצאים לשטח בשל דיווחי התושבים על עבירות בנייה

FB_IMG_1465830709060-300x169 מועצת פרדס חנה כרכור מגבירה אכיפה על השלכת פסולת בניין ועבירות בניה
ניידת האכיפה בפרדס חנה כרכור. צילום: דוברות פרדס חנה כרכור

בשבועות האחרונים מועצת פרדס חנה כרכור מגבירה אכיפה בעבירות הכוללות השלכת פסולת בניין בשטחים ציבוריים וכן עבירות בנייה בסמוך לאתרי בנייה בישוב. בעקבות אכיפה מוגברת של היחידה לפיקוח עירוני וכן פקחי הוועדה לתכנון ולבנייה אותרו ונקנסו גורמים פרטיים שונים אשר עברו על החוק. כ- 150  התראות ודוחות ניתנו עד כה בשנת 2016.

לדברי מנהל מחלקת איכות הסביבה פיקוח ואכיפה, אייל שני: "האכיפה המוגברת הינה תוצר של איתור עבירות רבות הכוללות בין השאר השלכת פסולת בשטחי ציבור. יחידת האכיפה העירונית פועלת באמצעות סיורים, תצפיות, מצלמות נסתרות ואמצעים טכניים ואחרים בכדי להביא לאיתור אלו אשר עוברים על החוק." לדברי שני:" מוקד 106 ערוך לקבלת דיווחי התושבים על אלו המשליכים פסולת בניין בשטחים ציבוריים ואנחנו קוראים לתושבים להמשיך ולדווח בנושא חשוב זה."

גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר, ציין כי "אנחנו נמצאים עם היד על הדופק בכל הנוגע לשמירה על סביבת מגורים נוחה ונעימה גם באזורים עתירי בנייה חדשה. במסגרת ישיבות המטה הוחלט על תיגבור קרטוניות בסמוך למבנים המצויים באכלוס וכן הגברת ההסברה לתושבים לגבי מועדי פינוי גזם ואשפה. למחלקת פיקוח ואכיפה ניתן גיבוי מלא למימוש מדיניות הרשות הכוללת שמירה על החוק וסביבת מגורים ירוקה, בטוחה ונוחה לתושבינו."

מהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט ביקש להבהיר כי" טרם קבלת היתר בנייה אנו דורשים הצגת הסכם של החברה עם אתר חוקי ומוסדר לפינוי פסולת על פי נפח הפסולת הצפוי מהעבודות. מעבר לכך, בסוף הבנייה אנו מוודאים כי אכן הפסולת פונתה כמתחייב. על פי הנחיות הוועדה אתרי הבנייה מבודדים ותחומים בגדר בגובה של כ-2 מטרים. "

רכז יחידת הפיקוח והאכיפה יניב שלום מספר כי : לאחרונה מספר תושבים מקומיים נתפסו בעת שהשליכו פסולת בניין בשטחים ציבוריים. החשודים זומנו לחקירה ולאחר שפונתה הפסולת נקנסו."

במקרה אחר במהלך סיור ותצפית של היחידה נצפו תושבים כאשר הם משליכים פסולת מרכב מסחרי לתוך שטח ציבורי פתוח, החשודים עוכבו במקום קיבלו צו ניקוי וקנס.

במקרה נוסף התקבלה קריאה במוקד 106 שרות לתושב על קבלן המשליך פסולת בניין לתוך בור באתר בניה בחלקה המערבי של המושבה. פקחי איכות הסביבה של המועצה הגיעו למקום ועיכבו את החשודים בביצוע העבירה החשודים נחקרו ובמקרה זה יוגש נגדם כתב אישום.

שני ביקש לשוב ולהזכיר  כי :"השלכת פסולת בניין בשטחים ציבורים הינה אסורה ע"פ חוק ומהווה עבירה פלילית לכל דבר ועניין הטיפול בעבירה מסוג זה מלווה בקנס כספי גבוה ויכולה להסתיים בכתב אישום"

האכיפה תוגבר כחלק ממהלך כולל, הקורא להפסקת השלכת פסולת בשטחים פתוחים. אנו נמשיך במאבק ללא פשרות עד למיגור התופעה" אנו קוראים לציבור לגלות ערנות לתופעה זו ולדווח למוקד 106.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.