פיתוח אזור תעסוקה חדש בסמוך לתחנת הרכבת פרדס חנה כרכור

1

הועדה המחוזית אישרה להפקדה את תכנית מועצת פרדס חנה כרכור לפיתוח אזור תעסוקה חדש בסמוך לתחנת הרכבת

blueprints-894779_1920-1024x683 פיתוח אזור תעסוקה חדש בסמוך לתחנת הרכבת פרדס חנה כרכור
הועדה המחוזית אישרה להפקדה את תכנית מועצת פרדס חנה כרכור לפיתוח אזור תעסוקה חדש בסמוך לתחנת הרכבת. צילום אילוסטרציה PIXABAY

בשבועות האחרונים, נערך דיון בוועדה המחוזית בנושא תכנית מועצת פרדס חנה כרכור לפיתוח אזור תעסוקה חדש בסמוך לתחנת הרכבת בישוב. התכנית אושרה להפקדה, ולאחר השלמתם של תיקונים מעטים תתפרסם, ויינתנו 60 יום להגשת התנגדויות.

התכנית רחבת ההיקף, הינה פרויקט הדגל של המועצה לפיתוח תעסוקה ולקידום כלכלה אורבאנית בישוב. במסגרת תכנית המתאר החדשה של הישוב מקדמת המועצה פיתוח אזור התעסוקה החדש בשטח בן כ-300,000 מ"ר ובהשקעה תקציבית ניכרת. לצד זאת, מקדמת הרשות המקומית במרץ את הרחבתו של אזור התעסוקה בחלקו הצפוני של הישוב (סמוך למרכז המסחרי BIG).

אזור התעסוקה החדש אף יכלול חניון עם כ-1500 מקומות חניה עבור באי אזור התעסוקה ועבור באי תחנת הרכבת בישוב.

ראש המועצה, חיים געש מסר כי אחד היעדים המרכזיים העומד לנגד עינינו בשנים הקרובות הוא הגדלת העצמאות הכלכלית של הישוב. פיתוח אזורי מסחר ותעסוקה מאפשר להרחיב את  מקומות התעסוקה לתושבי האזור, גידול בהכנסות העצמיות וכמובן קידום הישוב בהיבט הכלכלי והעסקי."

גזבר ומזכיר המועצה רן גלר הוסיף כי :"תכנית המתאר החדשה מאפשרת לנו מימוש וביסוס עצמאותו הכלכלית של הישוב. המועצה פועלת בשנים האחרונות לקידום התכנית  מול היזמים והרשויות בהיבטים השונים. אזור תעסוקה נרחב ובו משרדים ושטחי תעסוקה ומסחר מחייב השקעה תקציבית רבה, אך לצד זאת לטווח הקרוב ובוודאי הרחוק מדובר בפוטנציאל כלכלי נרחב עבור הישוב ותושביו."

מהנדס המועצה, אריה רפפורט מציין כי:" אנו שמחים כי התכנית אושרה להפקדה למעט תיקונים קטנים. בחודשים האחרונים אף התקדמנו עם התכנית להרחבת אזור התעסוקה ממזרח למרכז  BIG . נזכיר כי בדיון שנערך לפני כחודשיים עם מתכננת המחוז של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה ונציגת משרד התחבורה ויועץ התחבורה של הוועדה הושגו הסכמות לקידום תחבורה תומכת למתחם התעסוקה בשטחו הצפוני של הישוב."

 

1 Comment
  1. אורן says

    מתי הפרוייקט מתחיל?

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.