רצו (למען) פיוס

0

קבוצת הכדורגל של צו פיוס בפרדס חנה המורכבת מדתיים, חילונים וערבים שרצו יחדיו למען הפיוס

קבוצת הכדורגל ב פרדס חנה מורכבת מדתיים, חילונים, מסורתיים וערבים שכולם לומדים ערכי סבלנות וקבלת האחר לצד האימונים הפיסים. צילום: דוד הוכברג

קבוצת הכדורגל של צו פיוס בפרדס חנה המורכבת מדתיים, חילונים וערבים שרצו יחדיו למען הפיוס * מרוץ הפיוס התקיים במסגרת ציון 20 שנות פעילות ועשייה של עמותת צו פיוס בספורטק גני יהושע שבתל אביב * מאות רצים ממגוון הקשת החברתית לקחו חלק במרוץ השליחים 5X5 בו התארגנו לקבוצות של חמישה וכל משתתף רץ חמישה ק"מ * עליזה גרשון, מנכ"לית צו פיוס: "המרוץ משקף את המגוון הקיים בחברה הישראלית ואת הצורך בשיתוף פעולה בין כולם כדי להגיע להישגים"

המוני רצים הציפו את ספורטק גני יהושע שבתל אביב ונשאו על חולצתם את סמל הפיוס. לכבוד ציון 20 שנות עשייה של עמותת צו פיוס איחוי השסעים בחברה הישראלית, נוצר שיתוף פעולה עם איגוד האתלטיקה שחרט על דיגלו של מרוץ השליחים המסורתי, את ערכי הפיוס והשיתוף.

מרוץ שליחים 5X5 מבוסס על תבנית מוכרת בעולם בה רצים קבוצות מעורבות של חמישה אנשים, וכל משתתף רץ חמישה ק"מ כשמוצמד לרגלו שבב אלקטרוני אותו צריך להעביר לרץ הבא מקבוצתו עם סיום המקצה הראשון וכך הלאה עד לסיום 25 ק"מ.

ניתן היה לראות את מגוון הקשת החברתית שהגיעו להשתתף ולעודד במרוץ הפיוס – מקטן עד גדול, נשים וגברים מכל רחבי הארץ – כשכולם רצים יחדיו למען ערכים של סובלנות וקבלת האחר. בין הרצים היו גם עשרות בני נוער מקרב 96 קבוצות הכדורגל של צו פיוס, המשלבות לצד אימוני הכדורגל תכנית חינוכית נגד האלימות במגרשים ובעד כבוד הדדי, שכן קבוצות אלו מורכבות מבני נוער דתיים וחילונים, צברים ועולים מאתיופיה ועוד.

עליזה גרשון, מנכ"לית צו פיוס, שהזניקה את המרוץ: "החברה הישראלית יודעת להתעלות על עצמה ברגעי משבר אך לעתים קרובות נתקלת בקשיים בהתנהלות היומיומית, כפי שאנחנו חוזרים ורואים לאורך השנים וגם בתקופה האחרונה. צו פיוס פועלת לחיזוק הלכידות החברתית ובכך, לחזק את חוסנה הלאומי של החברה הישראלית. המרוץ המשותף לצו פיוס ולאיגוד האתלטיקה הוא אחד מתוך סידרת ארועים המציינים 20 שנות פעילות של עמותת צו פיוס. שמחתי לראות את מאות הרצים והרצות שהגיעו מכל רחבי הארץ והמחישו אילו הישגים נפלאים ניתן להשיג במאמץ משותף."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.