שומרים על איזון

0

file99312632464141-199x300 שומרים על איזוןהמהפכה הטכנולוגית הניבה יתרונות רבים בכל הנוגע לגמישות בעבודה, כבר לא צריך להימצא פיזית במשרד בשעות קבועות. יחד עם זאת, הטלפונים החכמים והאינטרנט, שהשתלטו על העולם, גורמים לטשטוש של גבולות הגמישות עד שקשה להבחין היכן ומתי העבודה נגמרת, מתי יוצאים להפסקת צהריים, לנסיעות מחוץ למשרד, ואפילו גולשים לסופי שבוע וחופשות. כמעט ואין יותר זמן מוגדר של התנתקות! כל שעה היא שעת עבודה.

רון יריב מנכ"ל REGUS ישראל, החברה הגדולה בעולם להשכרת סביבות עבודה, שירותי משרד ותמיכה אדמיניסטרטיבית מעניק 5 טיפים איך להפריד בין העבודה לבית.

1. הדואר האלקטרוני לא תמיד הדרך היעילה ביותר לתקשר עם אנשים

השימוש בדואר האלקטרוני הינו אחד הגורמים העיקריים לפגיעה בפרודוקטיביות. פרוצדורת בדיקת, ריענון, קריאת וכתיבת מיילים השתרשה כה עמוקות בדפוסי העבודה המודרניים, עד כי זה נראה כמעט בלתי מתקבל על הדעת שלדבר השפעה שלילית על התפוקה. למעשה היחסים שלנו עם הדואר האלקטרוני דומים להליכה בלתי פוסקת על הליכון, כאשר המהירות הולכת ועולה ככל שהמשימות והמיילים ממשיכים להציף את מסך המחשב. רצוי לבדוק את הדואר האלקטרוני פעם בשעה או בשעתיים, ולא כל דקה כפי שרובנו נוהגים בדרך כלל.

2. אמצו מערכת תיעדופים – תכנית יומית שתסייע בעמידה בזמנים ובמשימות

דרגו את המשימות היומיות על פי חשיבותן והציבו לכם מועד אחרון לביצוע. (השתמשו באופציית התזכורת של הסמארטפון). אל תתנו לפיתוי להשתמש בדואר אלקטרוני ובמיוחד לא לשיחות שהדרך היעילה ביותר היא דווקא לנהל אותן היא באמצעות שיחה עם "מגע אישי", טלפון או פגישה אישית.

3. שימרו על הנפש – הפרידו בין עבודה לבין הבית

ישנן טכניקות רבות שניתן לאמץ בכדי ללמוד להתנתק ולהוריד את רמות הלחץ. למרבה האירוניה, הטכנולוגיה היא שמציעה שפע של יישומים ואתרי אינטרנט כגון  Headspace או Do Nothing for Two Minutes  שנועדו לסייע במשימה זו. וישנה גם שיטה מיושנת שהוכיחה את עצמה – לצאת מהמשרד להליכה קלה בחוץ בלי הנייד, לנשום אוויר צח, לנהל שיחת חולין. הפעולות הללו יעזרו לכם להתנתק לרגע מעולם המיילים, הגיליונות האלקטרוניים, שיחות טלפון וסקייפ. לעיתים קרובות אנשי מקצוע המנהלים את העסק מביתם בוחרים באופציה זו כדי להפחית את הלחצים על ידי צמצום זמני והוצאות נסיעות ואימוץ גישה גמישה יותר כלפי העבודה. עם זאת, בהרבה מקרים ההיפך הוא הנכון והימצאות המשרד בבית מאלצת את העובד להיות זמין בענייני העבודה 24/7, דבר שמטשטש לגמרי את הגבולות בין הבית לעבודה.

4. הימנעו מטשטוש הגבולות בין העבודה לצרכי הבית

הקפידו שלא ייווצרו מצבים שהבית קובע לכם את ההתנהלות. עובדים רבים שהחלו לעבוד מהבית מספרים כי טשטוש הגבולות בין שגרת העבודה לחיי המשפחה יוצר לא פעם תסכולים ומתחים: לסביבה קשה לעכל שזה זמן עבודה ולא זמן סידורים (לכביסה, לשטיפת כלים או לשמירה על התינוק), ומצד שני זכרו שכשהבית הוא גם המשרד, לא לתת לשעות הפנאי להפוך לשעות עבודה.

5. אל תתנו לבדידות בעבודה להשתלט עליכם

"אני עובד מצאת החמה עד צאת הנשמה" – ביטוי שבא לבטא עבודה ללא שעות. אכן לא לכל אחד מתאים להיות לבד בין ארבעה קירות מבוקר עד ערב. קל מאוד ליפול למצב שכזה כשעובדים מהבית. לכן, דאגו לצאת לפחות אחת לשבוע לעבוד מחוץ למשרד לערוך פגישת עסקים וישיבת צוות. אל תוותרו על חיי החברה בעבודה, צאו לפגוש לקוחות וקולגות.

מרכזי עסקים המספקים מרחבי עבודה גמישים הינם אלטרנטיבה נוחה, יעילה וזמינה. מקום עבודה מסודר ומאובזר בהתאמה אישית ללא ספק יסייע למזער הפרעות עבודה בזמן חופשי. באופן דומה, עבודה מחוץ לבית הרחק מהסחות הדעת הרגילות תשפר את יכולות הריכוז והתפוקה.

ללא ספק, הטכנולוגיה תרמה והקלה רבות על גמישות בעבודה, אך זה אינו אומר כי יש להקריב בתמורה את זמננו החופשי. שינויים פשוטים בהרגלי העבודה יכולים לסייע להפיק את המיטב משני העולמות.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.