שיח ציבורי בנושא פינות הפרדת פסולת בבנימינה וגבעת עדה

0

הדיון נערך בהובלת ראש המועצה איתי ויסברג, ובהשתתפות יור ועדת הגנת הסביבה, חברת המועצה אפרת מזרחי, מנהלת האגף שירות לתושב ותפעול,  אושרת נגר ונציגי תאגיד המחזור "תמיר", יחד עם עשרות מתושבי המושבות. מטרת הדיון הייתה להציג את הנתונים ולשמוע את שלל הדעות שעולות מהשטח.

נציגי המועצה נתנו סקירה אודות כמות פינות ההפרדה, סוגי הפחים, כמה אנחנו ממחזרים בשנה, האם אנחנו ממחזרים כראוי וכמה עולה לנו בכלל כל הנושא הזה של קיום פינות ההפרדה במושבות ותחזוקתן. כמו כן, הוצגה האפשרות של מעבר למרכזי הפרדה יישוביות במקום שכונתיות.בהמשך הועבר המקל לתושבים שהשתתפו במפגש שהעלו מחשבות ועצות לשיפור המצב. תובנות התושבים הועברו ליועצת הפסולת שנשכרה על ידי המועצה לבצע בחינה כוללת של טיפול בפסולת ביישובים.

ראש המועצה איתי ויסברג:

" סוגיית פינות ההפרדה היא אחד הנושאים המדוברים בחיי היום יום של התושבים כמצופה בקהילה מעורבת ואכפתית השמה בראש סדר החשיבות שלה את נושאי הסביבה, הקיימות והניקיון.

פינות ההפרדה מהוות אתגר ארצי בכל הרשויות המקומיות ומשבר הקורונה רק העמיק את המשבר הזה בשל שינוי הרגלי העבודה והשהייה בבית.

אני מודה לכל מי שלקח חלק בדיון החשוב והרציני שהתקיים, ליו"ר ועדת הגנת הסביבה חברת המועצה אפרת מזרחי ולנציגי תאגיד תמיר שנכחו בדיון. כל התובנות מהכינוס ישמשו את עבודת הניתוח בה החלנו במועצה בסיוע יועצת חיצונית כדי להחליט על המודל המתאים להפרדה במושבות".

יו"ר ועדת הגנת הסביבה אפרת מזרחי:

"אנחנו מחוייבים למצוא פתרון תפעולי וחזותי לכל נושא הפרדת האשפה במושבות.

אנחנו תושבים ממחזרים, אנחנו תושבים אכפתיים ויחד נמצא את הנוסחה המנצחת לנראות מיטבית ומיחזור נגיש".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.