גוונים של מתוק

0

גוונים של מתוק – אמני הקהילה מתגייסים מיזם חברתי להעצמת בני נוער בסיכוי

יצירות השוקולד מתהוות. גוונים של מתוק בוטיק שוקולד עם ערך חברתי. צילום: אביחי ג'רפי

לפני כמה חודשים נפתח כאן בפרדס חנה בוטיק שוקולד חברתי שמטרתו העצמת נוער בסיכון. המיזם קם בשיתוף עם בית הילדים נווה מיכאל ובפיקוח מחלקת הרווחה של פרדס חנה. בני הנוער מגיעים לסדנת שוקולד מקצועית הנמשכת כמה חודשים ובסופה מוסמכים כשוקולטיירים ויוצאים למכור את התוצרת שלהם במרכזים באזור ומתוגמלים על כך.

אמני המושבה הגיעו למפעל והביעו תמיכה במיזם, כפי שניתן לראות בדף הפייסבוק של "גוונים של מתוק": שי אביבי: "בית חרושת לשוקולד שנותן סיכוי לנוער בסיכון", אילן הייטנר הגיע והכריז שזהו השוקולד הטעים שטעם מימיו! פאר טסי: "גם אני תושב פרדס חנה גאה במיזם החדש גוונים של מתוק!"

בסדנה ניתן דגש מיוחד למוטוריקה עדינה, ויסות התנהגות וכישורי חיים, החיוניים כמכלול להצלחת העבודה במסגרת המיוחדת הזאת. תודות למכירה, מרגישים הנוער בסיכון סיפוק והכרה במעשיהם וכמובן ביטחונם העצמי עולה וכישוריהם החברתיים מתגבשים.  

בנוסף לסדנאות המיוחדות עבור בני הנוער, מתקיים כל יום שלישי מפגש מתוק לגיל הזהב שבסופו לוקחים המשתתפים את התוצרת להשוויץ לנכדים. לקראת שנת הפעילות הקרובה תתחיל לעבוד תכנית בין דורית ייחודית המשלבת בין הנוער עם אנשי גיל הזהב מפרדס חנה כרכור, אשר ישמשו להם מנטורים במיזם עצמו.

בני נוער בסיכון הופכים לשוקולטיירים. צילום: אביחי ג'רפי

צילום: אביחי ג'רפי

במקום נפתחו חוגי שוקולד לילדים ולנוער, סדנאות הורה וילד, אירועים משפחתיים, בית קפה עם מחירי "קופיקס" שכל רווחיו יוקדשו למיזם.

המיזם הינו חלק מגרעין אור למרחב, אשר נמנה על 207 קהילות משימתיות הפרוסות ברחבי הארץ. מטרת הקהילות היא לקדם פרויקטים חינוכיים וחברתיים וכמובן להשתלב בקהילה. הפעילות מתאפשרת הודות למיזם משותף של הסוכנות היהודית, קרן שח"ף וקרן נתן לקידום עסקים חברתיים.

עובדת במיזם: "בשנים האחרונות חיפשתי את השילוב המנצח בין עבודה מספקת, שיווק ותרומה לקהילה. ב"גוונים של מתוק" אני מרגישה שזכיתי בכל הקופה, עם תוספת שוקולד לשילוב הזה. אני מאמינה במיזם ושמחה להיות חלק ממנו."

פרטים ליצירת קשר: נועה 055-6627882 g.s.matok@gmail.com   פייסבוק: גוונים של מתוק.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.