פיזיותרפיה לרצפת האגן אצל מבוגרים

0

אזור רצפת האגן ושרירי הליבה של הגוף הוא מהחשובים ביותר עבור טווח רחב של פעולות יומיומיות (דוגמת שליטה על סוגרים, שמירה על שרירי הגב התחתון וכו'), כמו גם עבור תפקוד שוטף והרגשת יציבות וחוזק. אצל אנשים רבים קיימת פגיעה מסוימת בשרירי האגן וברצפת האגן (ידועה גם כ"קרקעית האגן"), בין אם כתוצאה ממחלה או תאונה ובין אם מסיבות אחרות. במיוחד בגילאים מבוגרים, פיזיותרפיה ייעודית ומקצועית יכולה בהחלט לסייע ולשפר את המצב משמעותית.

 

חשיבותה של רצפת האגן ופגיעות אפשריות ונפוצות באזור

רצפת האגן היא למעשה מערך שלם הכולל שרירים, כלי דם, עצבים, גידים ורקמות רכות נוספות, היוצר מעין ערסל הנמשך מפתח האגן הקדמי ועד לעצם הזנב. אותו "ערסל" הוא מהחלקים האחראיים על החזקת הגוף ושמירה על היציבה באופן שוטף (כולל שמירה על האיברים הפנימיים במנח הנכון), כמו גם על השליטה בסוגרים, תפקוד מיני תקין ושלל פונקציות בסיסיות וחשובות נוספות.

בקרב אחוז גבוה יחסית של אנשים, במיוחד בגילאים מבוגרים, אזור רצפת האגן עלול לסבול מבעיות וטראומות שונות. אלו עשויות לקרות למשל עקב תאונה מסוג זה או אחר או פגיעה במערכת העצבים המרכזית (לדוגמה, לאחר אירוע מוחי או כתוצאה ממחלות נוירולוגיות שונות המאפיינות בעיקר אנשים בגילאים מבוגרים). כמובן שבעיות אלו ברצפת האגן עלולות לגרום בתורן לבעיות נוספות, כמו גם לפגיעה כללית בתפקוד היומיומי.

 

פיזיותרפיה לרצפת האגן אצל מבוגרים

חשוב להכיר ולדעת כי גם במקרה של פגיעה ברצפת האגן בקרב מבוגרים וברמות חומרה שונות, יש הרבה מאוד שניתן לעשות. בפרט, פיזיותרפיה לרצפת האגן אצל מבוגרים היא טיפול מקצועי במסגרתו עובדים על חיזוק, הגמשה והחזרה לתפקוד תקין של שרירי רצפת האגן.

פיזיותרפיה מסוג זה מתחילה בפגישת היכרות בין המטפל/ת למטופל/ת וביצוע בדיקה ואבחון מעמיקים. בהתאם לתוצאות האבחון מתאימים תכנית טיפולים אחריה עוקב/ת המטופל/ת לאורך זמן.

התוצאות מדברות בעד עצמן – לא מעט מבוגרות ומבוגרים הצליחו להחזיר עצמם לתפקוד תקין וטוב יותר לאחר התמדה בטיפול פיזיותרפיה לרצפת האגן למבוגרים. 

 

צרו קשר לקבלת ייעוץ מקצועי, מידע נוסף וקביעת פגישה לאבחון

במידה ואתם בגיל מתקדם וסובלים מבעיות בריאות שונות אשר עשויות להיות מושפעות גם ממצב רצפת האגן (כמו גם במקרה של אדם מבוגר הקרוב אליכם ומתמודד עם קשיים גופניים רלבנטיים), מוזמנים בחום ליצור קשר עם צוות המטפלים והמאבחנים המקצועי של Restart Therapy. אנשי המקצוע ישמחו לעמוד לשירותכם, להעניק לכם ייעוץ מקצועי והכוונה וכמובן לבצע בדיקה ואבחון מקיף ויסודי, בפגישה שתקבע לנוחיותכם.

 

צוות המטפלים של Restart Therapy מעניק את כל השירותים הנדרשים ונותן מענה לכל הצרכים שעולים תוך כדי הטיפולים, תחת קורת גג אחת, בשיתוף פעולה מלא בין המטפלים השונים ובין המטופל ובני משפחתו. לפרטים אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו בכתובת: –www.restart-therapy.co.il או להתקשר אלינו בטלפון שמספרו 077-9966400.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.